رزومه وب سایت شخصی
QR


سیدمرتضی بابامیر

سیدمرتضی بابامیر

استاد

دانشکده: دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر

گروه: مهندسی نرم افزار

مقطع تحصیلی: دکترای تخصصی

رزومه وب سایت شخصی
QR
سیدمرتضی بابامیر

استاد سیدمرتضی بابامیر

دانشکده: دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر - گروه: مهندسی نرم افزار مقطع تحصیلی: دکترای تخصصی |

Please see the following link
http://se.kashanu.ac.ir/babamir

My affiliation

مرتبه علمی: استاد

دکتری تخصصی مهندسی نرم افزار: دانشگاه تربیت مدرس

کارشناسی ارشد مهندسی نرم افزار: دانشگاه تربیت مدرس

کارشناسی مهندسی نرم افزار: دانشگاه فردوسی مشهد

مدیر گروه مهندسی کامپیوتر: از بهمن 99 تا کنون

نمایش بیشتر

IoT-Based Model in Smart Urban Traffic Control: Graph theory and Genetic Algorithm

نویسندگانSaeed Doostali,محمد شیرعلیزاده دزفولی,Behzad Soleimani Neysiani
همایش11th International (Virtual) Conference on Information and Knowledge Technology (IKT2020)
تاریخ برگزاری همایش2020-12-22 - 2020-12-23
محل برگزاری همایش1 - تهران
ارائه به نام دانشگاهدانشگاه شهید بهشتی
نوع ارائهسخنرانی
سطح همایشبین المللی

چکیده مقاله

Environmental pollution and urban dissatisfaction with traffic are the biggest challenges in metropolitan cities. Nevertheless, the inevitability of allocating roads for temporary and sometimes long periods to specific issues such as meetings, conferences, accidents, etc. could cause traffic on the surrounding roads. One of the solutions to reduce traffic on these roads is to make some roads one-way or two-way depending on their properties, where urban communication is not disrupted. In this paper, we presented an approach to employ the Internet of Things (IoT) to detect traffic information and create weighted dependency graphs to minimize the amount of free road traffic. To model the urban roads, we consider a directed graph in which each edge represents the stream. Then the optimal directed graph obtained using the genetic algorithm represented the traffic model of the vehicles. According to the car’s location and destination, the optimal path was announced to the driver via the car internet. This method improved the average waiting time and queue length.