طراحی داشبورد هوش تجاری برای تحلیل عملکرد فروشگاه کوثر فرقانی

نویسندگانهانیه سادات جبلی جاجائی,سمیه قندی بیدگلی
همایشنوزدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی صنایع
تاریخ برگزاری همایش۲۰۲۴-۰۵-۱۵ - ۲۰۲۴-۰۵-۱۶
محل برگزاری همایش1 - تهران
ارائه به نام دانشگاهدانشگاه صنعتی امیرکبیر
نوع ارائهسخنرانی
سطح همایشبین المللی

چکیده مقاله

در محیط تجاری در حال تغییر امروز، نیاز به اطلاعات تجاری سودمند برای سازمان‌ها نه تنها به منظور کسب موفقیت بلکه برای بقاء حیاتی می‌باشد. با توجه به ناتوانی سیستم‌های اطلاعاتی مدیریت در برآورده کردن انتظارات تصمیم‌گیرندگان سازمانی در سال‌های اخیر، فناوری‌هایی نظیر هوش تجاری به یکی از ابزارهای رقابتی سازمان‌های پیشرو تبدیل شده است. هوش تجاری فرآیندی است که در آن حجم زیادی از داده‌ها مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و جهت بهبود عملکرد سازمان استفاده می‌شوند. فروشگاه کوثر فرقانی یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهر تیران می‌باشد که در این پژوهش عملکرد آن با استفاده از داشبورد هوش تجاری مبتنی بر پاوربی‌آی تحلیل می‌گردد. با استفاده از نتایج حاصل از پیاده‌سازی داشبورد طراحی شده⸲ مدیران با رتبه‌بندی فروشگاه‌ها به راحتی می‌توانند تصمیمات مهمی مانند بسط و گسترش فروشگاه¬ها، ارجحیت رتبه‌بندی آنها و ارتقاء و بهبود کارایی کارکنان را اتخاذ نموده و درصدد شناسایی و رفع مشکلات برآیند.

کلید واژه ها: طراحی داشبورد؛ هوش تجاری؛ تحلیل عملکرد.