رزومه
QR


فاطمه سادات طاهری

فاطمه سادات طاهری

دانشیار

دانشکده: دانشکده ادبیات و زبان های خارجی

گروه: زبان و ادبیات فارسی

مقطع تحصیلی: دکترای تخصصی

رزومه
QR
فاطمه سادات طاهری

دانشیار فاطمه سادات طاهری

دانشکده: دانشکده ادبیات و زبان های خارجی - گروه: زبان و ادبیات فارسی مقطع تحصیلی: دکترای تخصصی |

۱۸- ۱۶

۱۶- ۱۴

۱۴- ۱۲:۳۰

۱۲- ۱۰

۱۰- ۸

ایام هفته

نگارش فارسی

قصاید ناصرخسرو

راهنمایی مشاوره دانشجویان ارشد

مکتب­های ادبی

مطالعه و پژوهش

شنبه

مطالعه و پژوهش

مشاوره و راهنمایی دانشجویان

راهنمایی مشاوره دانشجویان ارشد

خاقانی و نظامی ارشد

مخزن­الاسرار نظامی

یکشنبه

مطالعه و پژوهش

ساعت فرهنگی

جلسه گروه

راهنمایی  و مشاوره دانشجویان دکتری

زبان تخصصی 1

دوشنبه

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

راهنمایی مشاوره دانشجویان دکتری/

راهنمایی  و مشاوره دانشجویان دکتری

قواعد نگارش ارشد

سه شنبه

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

راهنمایی مشاوره دانشجویان با وقت قبلی

مطالعه و پژوهش

چهارشنبه

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

پنجشنبه

 

 

My affiliation

دانشکده: ادبیات و زبان های خارجی                    گروه آموزشی: زبان و ادبیات فارسی

نام و نام خانوادگی: دکتر فاطمه سادات طاهری                           

    تلفن داخلی:     03155912719

تلفن همراه و حضور در فضای مجازی ایتا: 09162298327

نمایش بیشتر

'صبغه تحمیدیه در شعر وحشی بافقی'

نویسندگانفاطمه سادات طاهری
همایشهمایش بین المللی نوآوری و تحقیق در هنر و علوم انسانی
تاریخ برگزاری همایش2015-9-30
محل برگزاری همایشاستانبول
نوع ارائهسخنرانی
سطح همایشبین المللی

چکیده مقاله

در جای جای شعر کمال¬الدین یا شمس¬الدین محمد بافقی که در عاشقانه¬سرایی و وقوع¬گویی و واسوخت¬گرایی شهرت بسیاری دارد، می¬توان جلوه عشق به حضرت اله و به تبع آن خاندان نبوت و امامت را بوضوح مشاهده کرد؛ به گونه¬ای که اظهار محبت وی نسبت به معبود در تمام اشعارش اعم از غزلیات، قصاید، رباعیات، قطعات و بویژه مثنوی¬های وی موج می¬زند و در هرگونه به شیوه¬ای تازه متجلی می¬شود، گاه در لباس تحمید و نیایش و گاه منقبت و مرثیت اولیای دین و گاه در پرده اظهار بیزاری از دشمنان خدا نمودار می¬شود؛ تا جایی که می توان گفت بسیاری از اشعار او بیشتر رنگ الهی نامه به خود گرفته و زیرمجموعه تحمیدیه¬سرایی است؛ از این رو نگارنده می¬کوشد در این مقاله به شیوه اسنادی و با تکیه بر متن دیوان شاعر رنگ الهی شعر وحشی را که بیشتر تحت الشعاع عاشقانه¬سرایی و وقوع¬گویی شاعر فراموش شده است، کشف نماید، تا شاید بتواند مفهوم «المجاز قنطره الحقیقه» را بهتر به اثبات برساند و مشخص کند وحشی بیش از عشق مجازی به عشق حقیقی حضرت حق و اولیای او توجه داشته است.