رزومه
QR


فاطمه سادات طاهری

فاطمه سادات طاهری

دانشیار

دانشکده: دانشکده ادبیات و زبان های خارجی

گروه: زبان و ادبیات فارسی

مقطع تحصیلی: دکترای تخصصی

رزومه
QR
فاطمه سادات طاهری

دانشیار فاطمه سادات طاهری

دانشکده: دانشکده ادبیات و زبان های خارجی - گروه: زبان و ادبیات فارسی مقطع تحصیلی: دکترای تخصصی |

۱۸- ۱۶

۱۶- ۱۴

۱۴- ۱۲:۳۰

۱۲- ۱۰

۱۰- ۸

ایام هفته

نگارش فارسی

قصاید ناصرخسرو

راهنمایی مشاوره دانشجویان ارشد

مکتب­های ادبی

مطالعه و پژوهش

شنبه

مطالعه و پژوهش

مشاوره و راهنمایی دانشجویان

راهنمایی مشاوره دانشجویان ارشد

خاقانی و نظامی ارشد

مخزن­الاسرار نظامی

یکشنبه

مطالعه و پژوهش

ساعت فرهنگی

جلسه گروه

راهنمایی  و مشاوره دانشجویان دکتری

زبان تخصصی 1

دوشنبه

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

راهنمایی مشاوره دانشجویان دکتری/

راهنمایی  و مشاوره دانشجویان دکتری

قواعد نگارش ارشد

سه شنبه

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

راهنمایی مشاوره دانشجویان با وقت قبلی

مطالعه و پژوهش

چهارشنبه

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

پنجشنبه

 

 

My affiliation

دانشکده: ادبیات و زبان های خارجی                    گروه آموزشی: زبان و ادبیات فارسی

نام و نام خانوادگی: دکتر فاطمه سادات طاهری                           

    تلفن داخلی:     03155912719

تلفن همراه و حضور در فضای مجازی ایتا: 09162298327

نمایش بیشتر

«شخصیت و شخصیت¬پردازی در بخش جبهه و جنگ رمان دل دلدادگی»

نویسندگانفاطمه سادات طاهری,فاطمه بهمنی
همایشilهمایش ملی ادب و هنر مقاومت
تاریخ برگزاری همایش2015-9-13
محل برگزاری همایشقم
نوع ارائهسخنرانی
سطح همایشملی

چکیده مقاله

شخصیت، مهمترین عنصر داستانی است که شکل گیری داستان بدون آن امکانپذیر نیست. داستان¬نویسان برای معرفی شخصیتهای داستانی خود و نشان دادن خط سیر پیشرفت داستان از شیوه¬های شخصیت ¬پردازی مستقیم، غیرمستقیم و جریان سیال ذهن یا ارائه درون شخصیتها بدون تفسیر و تعبیر استفاده می¬کنند. شهریار مندنی¬پور که از نویسندگان توانای معاصراست در رمان معروف دل دلدادگی برای پردازش شخصیتهای داستانش شیوه تلفیقی را به¬کاربرده¬است. رمان دل دلدادگی سه اپیزود دارد که دربردارنده حوادث مهم ایران؛ یعنی انقلاب، جنگ ایران و عراق و زلزله رودبار است. مندنی¬پور در هر اپیزود شخصیت¬پردازی متناسب با آن بخش را درنظرگرفته است. با اینکه دل دلداگی نمونه شاخص رمان جریان سیال ذهن است؛ ولی مندنی¬پور در اپیزود جبهه که شخصیتها به دلیل درگیریهای شدید بیرونی نمی¬توانند تمرکز کاملی بر درگیریهای درونی خود داشته باشند، توجه کمتری بر ارائه درون شخصیتها داشته و از میان شیوه¬های شخصیت پردازی توجه عمده خود را بر روی شیوه غیرمستقیم معطوف کرده است. نگارنده برای اولین بار در این مقاله می¬کوشد ضمن معرفی شخصیتهای بخش جبهه این رمان، انواع شخصیت و شخصیت پردازی در این بخش از رمان را بررسی کند تا مشخص کند قدرت شخصیت¬پردازی تلفیقی نویسنده تا چه اندازه¬ای در موفقیت وی اثرپذیری خواننده موثربوده است.