رزومه
QR


فاطمه سادات طاهری

فاطمه سادات طاهری

دانشیار

دانشکده: دانشکده ادبیات و زبان های خارجی

گروه: زبان و ادبیات فارسی

مقطع تحصیلی: دکترای تخصصی

رزومه
QR
فاطمه سادات طاهری

دانشیار فاطمه سادات طاهری

دانشکده: دانشکده ادبیات و زبان های خارجی - گروه: زبان و ادبیات فارسی مقطع تحصیلی: دکترای تخصصی |

۱۸- ۱۶

۱۶- ۱۴

۱۴- ۱۲:۳۰

۱۲- ۱۰

۱۰- ۸

ایام هفته

نگارش فارسی

قصاید ناصرخسرو

راهنمایی مشاوره دانشجویان ارشد

مکتب­های ادبی

مطالعه و پژوهش

شنبه

مطالعه و پژوهش

مشاوره و راهنمایی دانشجویان

راهنمایی مشاوره دانشجویان ارشد

خاقانی و نظامی ارشد

مخزن­الاسرار نظامی

یکشنبه

مطالعه و پژوهش

ساعت فرهنگی

جلسه گروه

راهنمایی  و مشاوره دانشجویان دکتری

زبان تخصصی 1

دوشنبه

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

راهنمایی مشاوره دانشجویان دکتری/

راهنمایی  و مشاوره دانشجویان دکتری

قواعد نگارش ارشد

سه شنبه

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

راهنمایی مشاوره دانشجویان با وقت قبلی

مطالعه و پژوهش

چهارشنبه

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

پنجشنبه

 

 

My affiliation

دانشکده: ادبیات و زبان های خارجی                    گروه آموزشی: زبان و ادبیات فارسی

نام و نام خانوادگی: دکتر فاطمه سادات طاهری                           

    تلفن داخلی:     03155912719

تلفن همراه و حضور در فضای مجازی ایتا: 09162298327

نمایش بیشتر

'بررسی ویژگیهای زبانی دیوان آتشی شیرازی'

نویسندگانفاطمه سادات طاهری,فریبا چینی
همایشنهمین همایش بین المللی انجمن ترویج زیان فارسی
تاریخ برگزاری همایش2014-8-27
محل برگزاری همایشبجنورد
نوع ارائهسخنرانی
سطح همایشبین المللی

چکیده مقاله

طاهر آتشی شیرازی شاعر قرن نهم و اوایل قرن دهم است که در هیچ یک ازآثار گذشتگان و معاصران ، شرح حالی از او نیامده و دانسته های ما از وی فقط منحصر به این چند جمله است که نانوایی شیرازی بوده و با شاعری به نام صبوحی معاصربوده که به هجو همدیگر پرداخته اند . شاعرکه مانند بسیاری از همعصرانش شیعه مذهب و محب خاندان نبوت و امامت است دیوانی با عنوان ولایت نامه شامل 28 قصیده و 4292 بیت دارد که موضوع اصلی آن منقبت معصومین بویژه امیرالمومنین (ع) است، این اثر هنوز به چاپ نرسیده و از نظر سبک شناسی مطالعه و بررسی نشده است . آتشی هم همچون دیگر شعرای همعصرش شیوه پیشینیان را پیروی کرده است .مختصات آوایی موجود در شعر وی که سبب حفظ موسیقی بیرونی و کناری شعر او شده ، کهن گرایی های لغوی در سطوح حروف , کلمات و ترکیبات ، ساخت ترکیبهای تازه و گرایش بسیار وی به رعایت قواعد دستوری قدما از ویژگیهای چشمگیر سبک زبانی این اثر است که نگارنده قصد دارد به تبیین آنها بپردازد.