نقش فضای باز، طبیعت و منظر در ارتقاء کیفیت آموزش مدارس (تحلیل کارکردی نظریه بازسازی تمرکز ذهنی در معماری منظر)

نویسندگانمونا کاتب,جواد دیواندری,احمد دانایی نیا
همایشکنفرانس ملی مهندسی معماری، عمران و توسعه کالبدی
تاریخ برگزاری همایش۲۰۱۵-۴-۲۳
محل برگزاری همایشکوهدشت
نوع ارائهسخنرانی
سطح همایشملی

چکیده مقاله

در راستای تحقیقات صورت گرفته در رابطه با تاثیرات طبیعت بر بهبود روند آموزشی و نقش آرامش بخش ارتباط با طبیعت بر جسم و روان آدمی، بررسی تعامل کیفیت با طبیعت در مکان های آموزشی ضروری به نظر می رسد. نتایج به دست آمده حاکی از آن است که با شناسایی مولفه های نظریه بازسازی تمرکز ذهنی در محیط های آموزشسو تقویت آنه می توان از فضای باز و حیاط مدارس و محیط های آموزشس به عنوان فضایی مکمل و همگام به فضاهای آموزشی و در جهت تقویت قدرت تمرکز و یادگیری دانش آموزان بهره گرفت