بررسی وضعیت مهارتهای اقدام پژوهی استادان رشته های مهندسی: گامی ضروری در جهت بهبود کیفیت تدریس

نویسندگانسیداحمد مدنی بروجنی-حمید رحیمی-سپیده یعقوبی
نشریهآموزش مهندسی
نوع مقالهFull Paper
تاریخ انتشار۲۰۱۶-۵-۰۱
رتبه نشریهعلمی - پژوهشی
نوع نشریهچاپی
کشور محل چاپایران
نمایه نشریهISC ,SID

چکیده مقاله

یکی از راهبردهای اصلی نظامهای آموزشی در جهت بهبود کیفیت تدریس، افزایش مهارتهای اقدام پژوهی آموزشگران بوده است. هدف تحقیق حاضر بررسی وضعیت مهارتهای اقدام پژوهی استادان رشته های مهندسی بود. یافته ها نشان داد میانگین نمره مهارت های تشخیص موضوع استادان و نگرش به اقدام پژوهی بالاتر از نمره ملاک است، مهارت گردآوری اطلاعات استادان در حد متوسط و مهارت اقدامات عملی استادان در رابطه با مشکلات آموزشی پایین تر از حد متوسط است.

لینک ثابت مقاله