رزومه
QR


مجید صدوقی

مجید صدوقی

دانشیار

دانشکده: دانشکده علوم انسانی

گروه: روان شناسی

مقطع تحصیلی: دکترای تخصصی

رزومه
QR
مجید صدوقی

دانشیار مجید صدوقی

دانشکده: دانشکده علوم انسانی - گروه: روان شناسی مقطع تحصیلی: دکترای تخصصی |

برنامه نیمسال تحصیلی اول 1403

ایام هفته

8 - 10

10 - 12

12-14

14-16

16-18

شنبه

فیزیولوژی عمومی مغز و اعصاب

مراجعه دانشجویی

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

یکشنبه

عصب روانشناسی دکتری

متون تخصصی1

روش تحقیق پیشرفته در روانشناسی 1

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

دوشنبه

مطالعه و پژوهش

روش تحقیق پیشرفته

روش تحقیق پیشرفته در روانشناسی 2

روش تحقیق پیشرفته

مطالعه و پژوهش

سه شنبه

مطالعه و پژوهش

روش تحقیق پیشرفته (واحد عملی)

مراجعه دانشجویی

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

چهارشنبه

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

لطفا با هماهنگی قبلی مراجعه فرمایید
تلفن 03155913750 و ایمیل:
sadoughi@kashanu.ac.ir

نمایش بیشتر

رابطه ادراک دانش آموزان از مهارت ارتباطی معلم با سبکهای مدیریت کلاس معلم

نویسندگانسکینه قربانی,مجید صدوقی
همایشدومین همایش علمی پژوهشی علوم تربیتی و روانشناسی آسیب های اجتماعی و فرهنگی ایران
تاریخ برگزاری همایش2015-9-26
محل برگزاری همایشتهران
نوع ارائهسخنرانی
سطح همایشملی

چکیده مقاله

چکیده مدیریت کلاس، به عنوان خط مقدم مدیریت نظام آموزشی و پرورشی با بالاترین تعامل، به دلیل رسالت و نقش استراتژیک این نظام، از اهمیت ویژه¬ای برخوردار است. از میان عواملی که می¬تواند نقش تاثیرگذار بر سبک مدیریت کلاسی معلم داشته باشد می¬توان به مهارت ارتباطی وی اشاره کرد. هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه سبکهای مدیریت کلاس با ادراک دانش¬آموزان از مهارت ارتباطی معلم بود. جامعه آماری شامل 22182 دانش¬آموز و1872 معلم مقطع متوسطه دوم (دبیرستان) در سال تحصیلی 93-94 شهر قم بود، که با روش نمونه¬گیری چند مرحله¬ای، در مجموع، 378 دانش¬آموز و40 معلم در پژوهش شرکت داده شده و به پرسشنامه¬های سبک مدیریت کلاس و مهارت ارتباطی بارتون¬ای¬جی پاسخ دادند. نتایج پژوهش نشان داد که سبک مدیریت کلاسی معلمان شرکت کننده، سبک تعاملی می¬باشد و مهارت شنود و مهارت بازخورد از میان مولفه¬های مهارت ارتباطی توان پیش¬بینی کنندگی سبک مدیریت کلاسی معلم را دارند. با توجه به نتایج این پژوهش، جهت نیل به اهداف نظام آموزشی، توجه به آموزش و ارتقاء مهارت¬های ارتباطی معلمان امری ضروری است. کلمات کلیدی: سبک مدیریت کلاس، مهارت ارتباطی، معلم، دانش¬آموزان