رزومه
QR


مجید صدوقی

مجید صدوقی

دانشیار

دانشکده: دانشکده علوم انسانی

گروه: روان شناسی

مقطع تحصیلی: دکترای تخصصی

رزومه
QR
مجید صدوقی

دانشیار مجید صدوقی

دانشکده: دانشکده علوم انسانی - گروه: روان شناسی مقطع تحصیلی: دکترای تخصصی |

برنامه نیمسال تحصیلی اول 1403

ایام هفته

8 - 10

10 - 12

12-14

14-16

16-18

شنبه

فیزیولوژی عمومی مغز و اعصاب

مراجعه دانشجویی

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

یکشنبه

عصب روانشناسی دکتری

متون تخصصی1

روش تحقیق پیشرفته در روانشناسی 1

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

دوشنبه

مطالعه و پژوهش

روش تحقیق پیشرفته

روش تحقیق پیشرفته در روانشناسی 2

روش تحقیق پیشرفته

مطالعه و پژوهش

سه شنبه

مطالعه و پژوهش

روش تحقیق پیشرفته (واحد عملی)

مراجعه دانشجویی

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

چهارشنبه

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

لطفا با هماهنگی قبلی مراجعه فرمایید
تلفن 03155913750 و ایمیل:
sadoughi@kashanu.ac.ir

نمایش بیشتر

رابطه ویژگیهای شخصیتی با پرخاشگری دانش آموزان نوجوان

نویسندگانمجید صدوقی,ابوالفضل گلیمی کاشی
همایشهمایش ملی روانشناسی و مدیریت آسیب های اجتماعی
تاریخ برگزاری همایش2016-3-9
محل برگزاری همایشچابهار
نوع ارائهسخنرانی
سطح همایشملی

چکیده مقاله

پرخاشگری رفتاری است که از نظر اجتماعی مخرب و صدمه زننده است. تحقیقات حکایت از آن دارد که درصد تاملی از کودکان تحت بد رفتاری کلامی یا روانی قرار می‌گیرند.پژوهش حاضر به منظور بررسی رابطه بین ویژگی‌های شخصیتی و پرخاشگری در دانش آموزان انجام شد. جامعه پژوهش شامل دانش آموزان دبیرستانی (متوسطه دوم) شهرستان کاشان بودند که تعداد 366 نفر (192 دختر و 174 پسر) به صورت تصادفی ازطریق نمونه گیری خوشه‌ای انتخاب شدند و به پرسشنامه ی نئو (فرم کوتاه)و پرسشنامه پرخاشگری (AGQ) پاسخ دادند. داده ها با روش تحلیل رگرسیون (به شیوه ورود همزمان داده ها) و با استفاده از نرم افزار spss-18 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. داده ها حاکی از آن است که از میان ویژگی های شخصیت، ویژگی های روان رنجورخویی ،مسئولیت پذیری و مقبولیت با پرخاشگری رابطه معناداری داری داشتند.این نتایج نشان می دهد که در مسائل آموزشی باید به منظور کاهش پرخاشگری، در مورد سه ویژگی شخصیتی روان رنجورخویی، مسئولیت پذیری و مقبولیت برنامه های آموزشی مناسب تدوین و اجرا گردد.