رزومه
QR


مجید صدوقی

مجید صدوقی

دانشیار

دانشکده: دانشکده علوم انسانی

گروه: روان شناسی

مقطع تحصیلی: دکترای تخصصی

رزومه
QR
مجید صدوقی

دانشیار مجید صدوقی

دانشکده: دانشکده علوم انسانی - گروه: روان شناسی مقطع تحصیلی: دکترای تخصصی |

برنامه نیمسال تحصیلی اول 1403

ایام هفته

8 - 10

10 - 12

12-14

14-16

16-18

شنبه

فیزیولوژی عمومی مغز و اعصاب

مراجعه دانشجویی

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

یکشنبه

عصب روانشناسی دکتری

متون تخصصی1

روش تحقیق پیشرفته در روانشناسی 1

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

دوشنبه

مطالعه و پژوهش

روش تحقیق پیشرفته

روش تحقیق پیشرفته در روانشناسی 2

روش تحقیق پیشرفته

مطالعه و پژوهش

سه شنبه

مطالعه و پژوهش

روش تحقیق پیشرفته (واحد عملی)

مراجعه دانشجویی

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

چهارشنبه

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

لطفا با هماهنگی قبلی مراجعه فرمایید
تلفن 03155913750 و ایمیل:
sadoughi@kashanu.ac.ir

نمایش بیشتر

بررسی رابطه ذهن آگاهی با نظم جویی شناختی هیجان در دانشجویان دانشگاه کاشان

نویسندگانمجید صدوقی,فاطمه حسامپور
همایشچهارمین همایش ملی مشاوره و سلامت روان
تاریخ برگزاری همایش2016-5-3
محل برگزاری همایشقوچان
نوع ارائهسخنرانی
سطح همایشملی

چکیده مقاله

بررسی ها نشان می دهد که بسیاری از دانشجویان پس از ورود به دانشگاه از مشکلات هیجانی رنج می برند و در استفاده از راهبردهای کنترل هیجان با مشکل مواجهاند. یکی از عوامل مرتبط با بهداشت روانی راهبردهای تنظیم هیجان است. از این رو پژوهش در صدد تبیین رابطه نظم جویی شناختی هیجان با ذهن آگاهی در میان دانشجویان می باشد. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانشجویان مشغول به تحصیل 1191 94 در دانشگاه کاشان بودند، بر اساس جدول مورگان تعداد 133 نفر از دانشجویان با استفاده از روش نمونه - گیری چند مرحله ای طبقه ای )برحسب جنسیت( انتخاب شدند و به پرسشنامه نظم جویی شناختی هیجان و پرسشنامه ذهن آگاهی فرایبرگ پاسخ دادند. داده های حاصل با استفاده از آزمون رگرسیون به وسیله نرم افزار spss مورد تجزیه و تحلیل آماری قرار گرفتند. نتایج نشان داد که ذهن آگاهی می تواند به عنوان یک عامل پیش بینی برای کنترل هیجانات و تنظیم شناختی هیجانات موثر واقع شود از این رو کسانی که از ذهن آگاهی بالاتری برخوردار هستند آگاهی بهتری نسبت به هیجانات خود دارند در نتیجه می توانند از تنظیم هیجانی بالاتری برخوردار باشند نتایج تلویحا بدین معناست که با تقویت ذهن آگاهی و آموزش مهارت های آن می توان باعث بهبود و کاهش هیجانات منفی و افزایش نظم جویی شناختی در میان دانشجویان شد.