رزومه
QR


مجید صدوقی

مجید صدوقی

دانشیار

دانشکده: دانشکده علوم انسانی

گروه: روان شناسی

مقطع تحصیلی: دکترای تخصصی

رزومه
QR
مجید صدوقی

دانشیار مجید صدوقی

دانشکده: دانشکده علوم انسانی - گروه: روان شناسی مقطع تحصیلی: دکترای تخصصی |

برنامه نیمسال تحصیلی اول 1403

ایام هفته

8 - 10

10 - 12

12-14

14-16

16-18

شنبه

فیزیولوژی عمومی مغز و اعصاب

مراجعه دانشجویی

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

یکشنبه

عصب روانشناسی دکتری

متون تخصصی1

روش تحقیق پیشرفته در روانشناسی 1

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

دوشنبه

مطالعه و پژوهش

روش تحقیق پیشرفته

روش تحقیق پیشرفته در روانشناسی 2

روش تحقیق پیشرفته

مطالعه و پژوهش

سه شنبه

مطالعه و پژوهش

روش تحقیق پیشرفته (واحد عملی)

مراجعه دانشجویی

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

چهارشنبه

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

لطفا با هماهنگی قبلی مراجعه فرمایید
تلفن 03155913750 و ایمیل:
sadoughi@kashanu.ac.ir

نمایش بیشتر

بررسی رابطه نظم جویی شناختی هیجان با افسردگی دانشجویان

نویسندگانفاطمه حسامپور,مجید صدوقی
همایشهمایش ملی روانشناسی تربیتی
تاریخ برگزاری همایش2016-5-18
محل برگزاری همایشمهاباد
نوع ارائهسخنرانی
سطح همایشملی

چکیده مقاله

مساله افسردگی در میان دانشجویان از اهمیت خاصی برخوردار است زیرا دانشجویان سازندگان فردای کشور خویش می باشند و تعداد قابل توجهی از جوانان را تشکیل می دهند. وجود افسردگی در جوانان از آن جهت حائز اهمیت است که مستنداتپژوهشی نشان دادهدرصدی از دانشجویان در بدو ورود به دانشگاه از درجاتی از افسردگی رنج می‌برند. از این رو،مطالعهحاضربا هدف تبیین رابطه نظم جویی شناختی هیجان با افسردگی دانشجویاندر صدد کاهش افسردگیانجام شده است.جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانشجویان مشغول به تحصیل 94-1393 در دانشگاه کاشان بودند که با توجه به جدول مورگان، تعداد 355 نفر ازدانشجویانبا استفاده ازروش نمونه گیری چندمرحله انتخاب شدند و به پرسشنامه افسردگی بک و پرسشنامهنظمجوییشناختیهیجان(CERQ) پاسخ دادند. داده ها یبه دست آمده از طریقآزمون رگرسیونبه وسیله نرم افزارspssمورد تجزیه و تحلیل آماریقرار گرفت. نتایج داده های حاصل از پژوهش بدین معناست که متغیر نظم جویی شناختی هیجان یکی از عوامل پیش بینی کننده افسردگی محسوب می شود.و دانشجویانی که نظم جویی شناختی بالاتری دارند آسیب پذیری کمتری در برابر افسردگی داشته و در مقابل رویداد های استرس زای زندگی تواناییبیشتری در کنترل هیجانات منفی خود دارند. بدین معناست کهبا تقویتنظم جویی شناختی و آموزش مهارت های آن می توان باعث کنترل هیجانات منفی و افکار ناکارآمد در افراد شده و افسردگیرا در میان دانشجویان کاهش داد.