رزومه
QR


مجید صدوقی

مجید صدوقی

دانشیار

دانشکده: دانشکده علوم انسانی

گروه: روان شناسی

مقطع تحصیلی: دکترای تخصصی

رزومه
QR
مجید صدوقی

دانشیار مجید صدوقی

دانشکده: دانشکده علوم انسانی - گروه: روان شناسی مقطع تحصیلی: دکترای تخصصی |

برنامه نیمسال تحصیلی اول 1403

ایام هفته

8 - 10

10 - 12

12-14

14-16

16-18

شنبه

فیزیولوژی عمومی مغز و اعصاب

مراجعه دانشجویی

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

یکشنبه

عصب روانشناسی دکتری

متون تخصصی1

روش تحقیق پیشرفته در روانشناسی 1

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

دوشنبه

مطالعه و پژوهش

روش تحقیق پیشرفته

روش تحقیق پیشرفته در روانشناسی 2

روش تحقیق پیشرفته

مطالعه و پژوهش

سه شنبه

مطالعه و پژوهش

روش تحقیق پیشرفته (واحد عملی)

مراجعه دانشجویی

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

چهارشنبه

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

لطفا با هماهنگی قبلی مراجعه فرمایید
تلفن 03155913750 و ایمیل:
sadoughi@kashanu.ac.ir

نمایش بیشتر

سهم مؤلفه‌‌‌‌های روان‌‌شناسی مثبت در پیشبینی شادی ذهنی با نگاهی به منابع اسلامی

نویسندگانمجید صدوقی,فاطمه میرزایی علی ابادی
همایشاولین همایش معنویت سلامت و شادی با تاکید بر آموزه های اهل بیت (ع)
تاریخ برگزاری همایش2016-10-24
محل برگزاری همایشاصفهان
نوع ارائهسخنرانی
سطح همایشملی

چکیده مقاله

در روایــات اســامی، شــادکردن مؤمــن جزیــی از عبــادت محســوب شــده اســت و اســام ‌‌بهرهگیــری از شــادی، لــذت از زندگــی و رضایتمنــدی از آن را طــی آموزههــای آســان ‌‌‌آمــوزش میدهــد. در پژوهشهــای گوناگــون، شــادی و ســامت روان از جملــه عوامــل اثرگــذار بــر آینــده تحصیلــی نوجوانــان میباشــد و هــدف از پژوهــش حاضــر، شناســایی عوامـل مرتبـط بـا شـادی دانشآمـوزان اسـت. بدیـن منظـور از بیـن دانشآمـوزان مقطـع متوسـطه دوم شهرسـتان آران و بیـدگل در سـال تحصیلـی 95-94 تعـداد 320 دانشآمـوز ‌‌بــر اســاس جــدول مــورگان بــه صــورت نمونهگیــری چنــد مرحلــهای طبقــهای متناســب بــا جنســیت انتخــاب شــدند و بــه پرســشنامههای شــادی ذهنــی لیبومیرســکی)1999 ،) خودکارآمــدی عمومــی شــرر)1982 ،)‌‌خوشبینــی شــییر و کارور )1994 ،)تــابآوری کونــور و دیویدســون ) ۲۰۰۳ ،)هدفمنــدی در زندگــی اســچیر و همکارانــش )2006 ،) شـکوفایی روانشـناختی داینـر )2008 ،)امیـدواری نوجوانـان پامـا هینـدز )1985 )پاسـخ دادنـد. دادههـا بـا روش رگرسـیون گام بـه گام مـورد تجزیـه و تحلیـل قـرار گرفـت. نتایـج نشـان داد کـه بیـن خود‌‌کارآمـدی، خوشبینـی، امیـد، هدفمنـدی در زندگـی، تـابآوری و شـکوفایی روانشـناختی بـا شـادی ذهنـی رابطـه مثبـت معنـاداری دارنـد و متغیرهـای شــکوفایی روانشــناختی، تــاب‌‌آوری و خوشبینــی بــه طــور مســتقیم میتواننــد شــادی دانش‌‌آمــوزان را پیشبینــی کننــد. البتــه تعریــف و تفســیر شــادی در منظــر دیــن بــا شـادی در روانشناسـی امـروز متفـاوت اسـت. در اسـام، تعبیـر و تفسـیر از شـادی ایـن اسـت کـه شـادی خـود هـدف نیسـت، بلکـه عاملـی مهـم بـرای رسـیدن انسـان بـه کمـال عالـی انسـانی اسـت.