رزومه
QR


مجید صدوقی

مجید صدوقی

دانشیار

دانشکده: دانشکده علوم انسانی

گروه: روان شناسی

مقطع تحصیلی: دکترای تخصصی

رزومه
QR
مجید صدوقی

دانشیار مجید صدوقی

دانشکده: دانشکده علوم انسانی - گروه: روان شناسی مقطع تحصیلی: دکترای تخصصی |

برنامه نیمسال تحصیلی اول 1403

ایام هفته

8 - 10

10 - 12

12-14

14-16

16-18

شنبه

فیزیولوژی عمومی مغز و اعصاب

مراجعه دانشجویی

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

یکشنبه

عصب روانشناسی دکتری

متون تخصصی1

روش تحقیق پیشرفته در روانشناسی 1

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

دوشنبه

مطالعه و پژوهش

روش تحقیق پیشرفته

روش تحقیق پیشرفته در روانشناسی 2

روش تحقیق پیشرفته

مطالعه و پژوهش

سه شنبه

مطالعه و پژوهش

روش تحقیق پیشرفته (واحد عملی)

مراجعه دانشجویی

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

چهارشنبه

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

لطفا با هماهنگی قبلی مراجعه فرمایید
تلفن 03155913750 و ایمیل:
sadoughi@kashanu.ac.ir

نمایش بیشتر

Development of a Word Practice Software to Treat Dyslexia

نویسندگانمجید صدوقی,محبوبه زارع,ملاحت امانی
همایش2nd International Conference on Reading
تاریخ برگزاری همایش2017-5-1
محل برگزاری همایشسنندج
نوع ارائهسخنرانی
سطح همایشبین المللی

چکیده مقاله

Abstract Dyslexia is a learning disability which has received much attention by researchers. Considering recent auditory and visual attractiveness of various educational software and children‟s interest in playing in such contexts, we developed asoftware called Natek (Persian acronym for Word Practice Game) to linguistically help dyslexic children. This game is based on word practice, enhancement of phonemic competence, and familiarity with high-frequency words. Linguistically speaking, it is believed that frequent repetition of words leads to primary learning and learning consolidation in the learner‟s mind. In this game, there are three levels, each including five exercise types developed based on primary school students‟ common linguistic mistakes. The exercises include omission, letter insertion, substitution, replacement, and selection. The results indicate that linguistic games could enhance reading ability of children with dyslexia.