رزومه
QR


مجید صدوقی

مجید صدوقی

دانشیار

دانشکده: دانشکده علوم انسانی

گروه: روان شناسی

مقطع تحصیلی: دکترای تخصصی

رزومه
QR
مجید صدوقی

دانشیار مجید صدوقی

دانشکده: دانشکده علوم انسانی - گروه: روان شناسی مقطع تحصیلی: دکترای تخصصی |

برنامه نیمسال تحصیلی اول 1403

ایام هفته

8 - 10

10 - 12

12-14

14-16

16-18

شنبه

فیزیولوژی عمومی مغز و اعصاب

مراجعه دانشجویی

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

یکشنبه

عصب روانشناسی دکتری

متون تخصصی1

روش تحقیق پیشرفته در روانشناسی 1

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

دوشنبه

مطالعه و پژوهش

روش تحقیق پیشرفته

روش تحقیق پیشرفته در روانشناسی 2

روش تحقیق پیشرفته

مطالعه و پژوهش

سه شنبه

مطالعه و پژوهش

روش تحقیق پیشرفته (واحد عملی)

مراجعه دانشجویی

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

چهارشنبه

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

لطفا با هماهنگی قبلی مراجعه فرمایید
تلفن 03155913750 و ایمیل:
sadoughi@kashanu.ac.ir

نمایش بیشتر

نقش واسطه گری خودناتوانسازی در رابطه کمالگرایی با اهمالکاری تحصیلی دانش‌آموزان

نویسندگانمجید صدوقی
همایشدومین کنفرانس بین المللی آموزش و پرورش تطبیقی
تاریخ برگزاری همایش2019-11-20 - 2019-11-22
محل برگزاری همایش1 - کاشان
ارائه به نام دانشگاهدانشگاه کاشان و انجمن علمی آموزش و پرورش تطبیقی ایران
نوع ارائهسخنرانی
سطح همایشبین المللی

چکیده مقاله

پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه بین کمال¬گرایی با اهمال¬کاری تحصیلی، با توجه به نقش واسطه¬ای خودناتوان¬سازی در دانش‌آموزان انجام گرفته است. روش پژوهش از نوع توصیفی با طرح همبستگی و جامعه آماری پژوهش شامل کلیة دانش‌آموزان پسر دوره متوسطه دوم شهرستان کاشان در سال تحصیلی 97-1396 بود. تعداد 256 دانش‌آموز پسر به روش نمونه¬گیری چندمرحلهای انتخاب شده و به پرسشنامه‌های اهمال¬کاری تحصیلی سولومون و راث‌بلوم، کمال¬گرایی هیل و خودناتوان¬سازی جونز و رودوالت پاسخ دادند. نتایج آزمون همبستگی پیرسون نشان داد که اهمال¬کاری تحصیلی با کمال‌گرایی سازگار رابطه منفی معنادار و با کمال‌گرایی ناسازگار رابطه مثبت معنادار دارد. همچنین، بین خودناتوان‌سازی و اهمال¬کاری تحصیلی رابطة مثبت معناداری مشاهده شد. نتایج SEM از طریق نرم‌افزار ایموس-22 نشان داد خودناتوان-سازی دارای نقش میانجی‌گر در رابطه میان کمال‌گرایی ناسازگار با اهمال¬کاری تحصیلی است. با توجه به شاخص‌های الگوسازی می‌توان استدلال کرد که مدل ارائه‌شده از برازش خوبی برخوردار بوده و انطباق مطلوبی بین مدل ساختاری شده با داده‌های تجربی برقرار است. در این الگو، تمام وزن‌های رگرسیونی به‌جز رابطه مستقیم کمال‌گرایی سازگار با اهمال-کاری تحصیلی، ازنظر آماری معنادار بوده و متغیرهای پیش‌بینی کننده الگو، 36/0 از واریانس اهمال¬کاری تحصیلی را تبیین کردند. بنابراین، با توجه به اهمیت پیامدهای منفی ناشی از اهمال¬کاری تحصیلی، با طراحی و اجرای مداخله¬های آموزشی و مشاوره¬ای مناسب جهت کاهش کمال‌گرایی ناسازگار می‌توان به کاهش خودناتوان‌سازی و از این طریق کاهش اهمال¬کاری تحصیلی و بهبود وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان کمک نمود.