رزومه
QR


مجید صدوقی

مجید صدوقی

دانشیار

دانشکده: دانشکده علوم انسانی

گروه: روان شناسی

مقطع تحصیلی: دکترای تخصصی

رزومه
QR
مجید صدوقی

دانشیار مجید صدوقی

دانشکده: دانشکده علوم انسانی - گروه: روان شناسی مقطع تحصیلی: دکترای تخصصی |

برنامه نیمسال تحصیلی اول 1403

ایام هفته

8 - 10

10 - 12

12-14

14-16

16-18

شنبه

فیزیولوژی عمومی مغز و اعصاب

مراجعه دانشجویی

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

یکشنبه

عصب روانشناسی دکتری

متون تخصصی1

روش تحقیق پیشرفته در روانشناسی 1

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

دوشنبه

مطالعه و پژوهش

روش تحقیق پیشرفته

روش تحقیق پیشرفته در روانشناسی 2

روش تحقیق پیشرفته

مطالعه و پژوهش

سه شنبه

مطالعه و پژوهش

روش تحقیق پیشرفته (واحد عملی)

مراجعه دانشجویی

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

چهارشنبه

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

لطفا با هماهنگی قبلی مراجعه فرمایید
تلفن 03155913750 و ایمیل:
sadoughi@kashanu.ac.ir

نمایش بیشتر

مقایسه سبک‌‌های تفکر و انگیزش پیشرفت در دانشجویان با پیشرفت تحصیلی بالا و پایین

نویسندگانمجید صدوقی,زهره حمامی
همایشدومین کنفرانس بین المللی آموزش و پرورش تطبیقی
تاریخ برگزاری همایش2019-11-20 - 2019-11-22
محل برگزاری همایش1 - کاشان
ارائه به نام دانشگاهدانشگاه کاشان و انجمن علمی آموزش و پرورش تطبیقی ایران
نوع ارائهسخنرانی
سطح همایشبین المللی

چکیده مقاله

عوامل فردی گوناگونی همچون سبک‌های یادگیری و تفکر پیشرفت تحصیلی را تحت تأثیر قرار می‌دهند. پژوهش حاضر با هدف مقایسه سبک‌‌های تفکر و انگیزش پیشرفت در بین دانشجویان با پیشرفت تحصیلی بالا و پایین صورت گرفته است. در این پژوهش که با از نوع توصیفی با طرح علی- مقایسه‌ای بود، جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان دانشکده‌‌های علوم انسانی و ادبیات و زبان‌های خارجه دانشگاه کاشان بودند. نمونه در گروه معدل بالا شامل 82 دانشجو و در گروه معدل پایین شامل 37 نفر از کلیه رشته‌‌‌ها انتخاب شدند و به پرسشنامه سبک‌های تفکر استرنبرگ- واگنر و پرسشنامه انگیزش پیشرفت هرمنس پاسخ دادند. به‌منظور مقایسه دو گروه دانشجویان با پیشرفت تحصیلی بالا و پایین در سبک‌‌های تفکر و انگیزش پیشرفت از آزمون تحلیل واریانس یک‌طرفه استفاده گردید. نتایج نشان داد که بین دانشجویان با عملکرد تحصیلی بالا و پایین در هر سه کارکرد سبک تفکر اجرایی، قانون‌گذار و قضایی و همچنین انگیزش پیشرفت تفاوت معنادار وجود دارد و دانشجویان با عملکرد تحصیلی بالا در همه متغیر‌‌ها از میانگین بالاتری برخوردار بودند. یافته‌‌‌ها نشان‌دهنده اهمیت توجه به تفاوت‌های فردی یادگیرندگان در آموزش و یادگیری است.