رزومه
QR


مجید صدوقی

مجید صدوقی

دانشیار

دانشکده: دانشکده علوم انسانی

گروه: روان شناسی

مقطع تحصیلی: دکترای تخصصی

رزومه
QR
مجید صدوقی

دانشیار مجید صدوقی

دانشکده: دانشکده علوم انسانی - گروه: روان شناسی مقطع تحصیلی: دکترای تخصصی |

برنامه نیمسال تحصیلی اول 1403

ایام هفته

8 - 10

10 - 12

12-14

14-16

16-18

شنبه

فیزیولوژی عمومی مغز و اعصاب

مراجعه دانشجویی

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

یکشنبه

عصب روانشناسی دکتری

متون تخصصی1

روش تحقیق پیشرفته در روانشناسی 1

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

دوشنبه

مطالعه و پژوهش

روش تحقیق پیشرفته

روش تحقیق پیشرفته در روانشناسی 2

روش تحقیق پیشرفته

مطالعه و پژوهش

سه شنبه

مطالعه و پژوهش

روش تحقیق پیشرفته (واحد عملی)

مراجعه دانشجویی

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

چهارشنبه

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

لطفا با هماهنگی قبلی مراجعه فرمایید
تلفن 03155913750 و ایمیل:
sadoughi@kashanu.ac.ir

نمایش بیشتر

رابطه اهمال‌کاری تحصیلی و سازگاری با دانشگاه با فرسودگی تحصیلی

نویسندگانمجید صدوقی,فاطمه کوهستانی فردوئی
همایشسومین همایش روانشناسی و آسیب های اجتماعی
تاریخ برگزاری همایش2019-12-19 - 2019-12-19
محل برگزاری همایش1 - چابهار
ارائه به نام دانشگاهدانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر
نوع ارائهسخنرانی
سطح همایشملی

چکیده مقاله

فرسودگی تحصیلی نامطلوب متعددی برای یادگیری و عملکرد دانشجویان در محیط آموزشی و حتی سایر موقعیت‌های زندگی دانشجویان به همراه دارد. ازاین‌رو شناسایی عوامل زمینه‌ساز آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه اهمال‌کاری تحصیلی و سازگاری با دانشگاه با فرسودگی تحصیلی انجام گرفته است. به این منظور تعداد 253 نفر دانشجو (75 پسر و 178 دختر) رشته‌های تحصیلی مختلف دانشگاه کاشان به روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای (متناسب با جنسیت) انتخاب و به پرسشنامه فرسودگی تحصیلی مسلش–فرم دانشجویان، مقیاس اهمال‌کاری سولومون و راثبلوم و پرسشنامه سازگاری دانشجویان با دانشگاه (SACQ) پاسخ دادند. به‌منظور تحلیل داده‌ها از ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون گام‌به‌گام استفاده شد. نتایج نشان داد به ترتیب، اهمال‌کاری به‌طور مستقیم (001/0>P، 68/5=t، 33/0=β) و سازگاری با دانشگاه به‌طور معکوس (001/0=P، 92/3-=t، 22/0-=β) به شکل معناداری قادرند فرسودگی تحصیلی را پیش‌بینی و رویهمرفته 16 درصد از فرسودگی تحصیلی را تبیین کنند. نتایج تلویحاً نشان می‌دهد با تدوین برنامه‌های آموزشی در جهت افزایش سازگاری با دانشگاه و کاهش اهمال‌کاری دانشجویان می‌توان فرسودگی تحصیلی دانشجویان را کاهش داد.