رزومه
QR


مجید صدوقی

مجید صدوقی

دانشیار

دانشکده: دانشکده علوم انسانی

گروه: روان شناسی

مقطع تحصیلی: دکترای تخصصی

رزومه
QR
مجید صدوقی

دانشیار مجید صدوقی

دانشکده: دانشکده علوم انسانی - گروه: روان شناسی مقطع تحصیلی: دکترای تخصصی |

برنامه نیمسال تحصیلی اول 1403

ایام هفته

8 - 10

10 - 12

12-14

14-16

16-18

شنبه

فیزیولوژی عمومی مغز و اعصاب

مراجعه دانشجویی

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

یکشنبه

عصب روانشناسی دکتری

متون تخصصی1

روش تحقیق پیشرفته در روانشناسی 1

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

دوشنبه

مطالعه و پژوهش

روش تحقیق پیشرفته

روش تحقیق پیشرفته در روانشناسی 2

روش تحقیق پیشرفته

مطالعه و پژوهش

سه شنبه

مطالعه و پژوهش

روش تحقیق پیشرفته (واحد عملی)

مراجعه دانشجویی

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

چهارشنبه

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

لطفا با هماهنگی قبلی مراجعه فرمایید
تلفن 03155913750 و ایمیل:
sadoughi@kashanu.ac.ir

نمایش بیشتر

رابطه سبک¬های فرزند پروری و احساس تنهایی با گرایش به بازی¬های رایانه¬ای

نویسندگانمجید صدوقی,مهران میرزائی نوش ابادی
همایشبازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها
تاریخ برگزاری همایش2019-02-21 - 2019-02-21
محل برگزاری همایش1 - کاشان
ارائه به نام دانشگاهدانشگاه کاشان و دانشگاه اصفهان
نوع ارائهسخنرانی
سطح همایشبین المللی

چکیده مقاله

با توجه به پیامدهای منفی استفاده مفرط از بازی¬های رایانه¬ای، شناسایی عوامل زمینه‌ساز آن در کودکان و نوجوانان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه سبک¬های فرزند پروری و احساس تنهایی بر گرایش به بازی-های رایانه¬ای انجام گرفت. پژوهش حاضر از نوع توصیفی است. جامعه پژوهش شامل کل دانش¬آموزان پسر 12 تا 14 ساله متوسطه اول شهرستان کاشان بود که تعداد 161 نفر به روش نمونه¬گیری چندمرحله‌ای انتخاب شدند. و به پرسشنامه احساس تنهایی (UCLA)، پرسشنامه اقتدار والدینی (PAQ) بوری و پرسشنامه میزان استفاده از بازی¬های رایانه¬ای پاسخ دادند. داده‌ها در سطح آمار توصیفی با استفاده از میانگین و انحراف معیار دز سطح آمار استنباطی با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون خطی چندگانه به روش گام‌به‌گام مورد تجزیه‌وتحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که بین سبک¬های فرزند پروری سهل‌گیرانه و مستبدانه و احساس تنهایی با میزان استفاده از بازی¬های رایانه¬ای رابطه مثبت معناداری داشتند. اما رابطه معناداری بین سبک¬ فرزند پروری دموکراتیک با میزان استفاده از بازی¬های رایانه¬ای مشاهده نشد. همچنین، سبک¬ فرزند پروری سهل‌گیرانه (33/0β= و 001/0P<) و احساس تنهایی (27/0β= و 001/0P<) و مستبدانه (23/0β= و 01/0P<) به ترتیب از بیشترین قدرت پیش‌بینی‌کنندگی برخوردار بوده و توانستند درمجموع 34 درصد از واریانس میزان استفاده از بازی¬های رایانه¬ای را تبیین نمایند. نتایج تلویحا نشان می‌دهند که آموزش شیوه‌های مناسب فرزند پروری و طراحی و اجرای مداخله مناسب به‌منظور کاهش احساس تنهایی کودکان و نوجوانان می‌تواند به پیشگیری و کاهش استفاده مفرط کودکان و نوجوانان از بازی¬های رایانه¬ای و پیامدهای منفی آن کمک نماید.