رزومه
QR


مجید صدوقی

مجید صدوقی

دانشیار

دانشکده: دانشکده علوم انسانی

گروه: روان شناسی

مقطع تحصیلی: دکترای تخصصی

رزومه
QR
مجید صدوقی

دانشیار مجید صدوقی

دانشکده: دانشکده علوم انسانی - گروه: روان شناسی مقطع تحصیلی: دکترای تخصصی |

برنامه نیمسال تحصیلی اول 1403

ایام هفته

8 - 10

10 - 12

12-14

14-16

16-18

شنبه

فیزیولوژی عمومی مغز و اعصاب

مراجعه دانشجویی

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

یکشنبه

عصب روانشناسی دکتری

متون تخصصی1

روش تحقیق پیشرفته در روانشناسی 1

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

دوشنبه

مطالعه و پژوهش

روش تحقیق پیشرفته

روش تحقیق پیشرفته در روانشناسی 2

روش تحقیق پیشرفته

مطالعه و پژوهش

سه شنبه

مطالعه و پژوهش

روش تحقیق پیشرفته (واحد عملی)

مراجعه دانشجویی

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

چهارشنبه

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

لطفا با هماهنگی قبلی مراجعه فرمایید
تلفن 03155913750 و ایمیل:
sadoughi@kashanu.ac.ir

نمایش بیشتر

بررسی رابطه ذهن آگاهی با افسردگی در دانشجویان دانشگاه کاشان

نویسندگانمجید صدوقی,فاطمه حسامپور
همایشچهارمین همایش ملی مشاوره و سلامت روان
تاریخ برگزاری همایش2016-05-03 - 2016-05-04
محل برگزاری همایش1 - قوچان
ارائه به نام دانشگاهدانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان
نوع ارائهسخنرانی
سطح همایشملی

چکیده مقاله

پژوهش ها نشان داده اند که در گروههای دانشجویی، دامنه بالایی از افسردگی مشاهده می شود به طوری که بسیاری از دانشجویان از بعضی نشانه های افسردگی رنج می برند و درصدی از آن ها دچار افسردگی شدید هستند. از آنجا که افسردگی مشکلی جدی به شمار می رود که عملکرد تحصیلی دانشجویان را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد شناسایی عوامل مصون ساز در برابر افسردگی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بنابراین، مطالعه حاضربا هدف تبیین رابطه ذهن آگاهی با افسردگی دانشجویان انجام شده است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانشجویان مشغول به تحصیل 1141 49 در دانشگاه - کاشان بودند که با توجه به جدول مورگان 133 نفر از دانشجویان با استفاده از روش نمونه گیری چند مرحله ای به صورت طبقه ای )بر اساس جنسیت( انتخاب شدند و به پرسشنامه افسردگی بک و پرسشنامه ذهن آگاهی فرایبرگ پاسخ دادند. داده ها با استفاده از نرم افزار spss و از طریق آز مون رگرسیون مورد تجزیه و تحلیل آماری قرار گرفت. نتایج نشان داد که متغیر ذهن آگاهی یکی از عوامل پیش بینی کننده افسردگی محسوب می شود و دانشجویانی که از ذهن آگاهی بالاتری برخوردارند آسیب پذیری کمتری در برابر افسردگی دارند. همچنین، یافته ها تلویحا بدین معناست که تقویت ذهن آگاهی و آموزش مهارت های ذهن آگاهی می تواند باعث بهبود و کاهش افسردگی میان دانشجویان شود.