رزومه
QR


مجید صدوقی

مجید صدوقی

دانشیار

دانشکده: دانشکده علوم انسانی

گروه: روان شناسی

مقطع تحصیلی: دکترای تخصصی

رزومه
QR
مجید صدوقی

دانشیار مجید صدوقی

دانشکده: دانشکده علوم انسانی - گروه: روان شناسی مقطع تحصیلی: دکترای تخصصی |

برنامه نیمسال تحصیلی اول 1403

ایام هفته

8 - 10

10 - 12

12-14

14-16

16-18

شنبه

فیزیولوژی عمومی مغز و اعصاب

مراجعه دانشجویی

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

یکشنبه

عصب روانشناسی دکتری

متون تخصصی1

روش تحقیق پیشرفته در روانشناسی 1

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

دوشنبه

مطالعه و پژوهش

روش تحقیق پیشرفته

روش تحقیق پیشرفته در روانشناسی 2

روش تحقیق پیشرفته

مطالعه و پژوهش

سه شنبه

مطالعه و پژوهش

روش تحقیق پیشرفته (واحد عملی)

مراجعه دانشجویی

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

چهارشنبه

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

لطفا با هماهنگی قبلی مراجعه فرمایید
تلفن 03155913750 و ایمیل:
sadoughi@kashanu.ac.ir

نمایش بیشتر

اثربخشی آموزش قدرشناسی بر اساس آیات قرآنی و زمان بندی آن بر شادی، رضایت از زندگی و امید دانش‌آموزان

نویسندگانلیلا امیری وانانی,غلامرضا نیکراهان,مجید صدوقی
نشریهمطالعات اسلام و روانشناسی
شماره صفحات۲۷
شماره مجلد۱۳
نوع مقالهFull Paper
تاریخ انتشار1398/06/20
رتبه نشریهعلمی - پژوهشی
نوع نشریهالکترونیکی
کشور محل چاپایران
نمایه نشریهISC

چکیده مقاله

پژوهش حاضر با هدف بررسی آموزش قدرشناسی بر اساس آیات قرآن بر شادی، رضایت از زندگی و امید دانش‌آموزان صورت گرفت. طرح پژوهش از نوع آزمایشی با طرح پیش‌آزمون‌ـ‌¬¬پس‌آزمون باگروه کنترل و پیگیری بود. تعداد 75 نفر دانش‌آموزان دختر مقطع متوسطه دوم شهرکرد با استفاده از روش نمونه‌گیری در دسترس انتخاب و بصورت تصادفی در دو گروه آزمایشی و یک گروه کنترل گمارده شدند. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه‌های امیدواری اشنایدر، رضایت از زندگی داینر و شادکامی آکسفورد بود. گروه‌های مداخله بصورت هفتگی یا روزانه آموزش قدرشناسی بر اساس آیات قرآن را دریافت کردند. نتایج تحلیل واریانس ترکیبی نشان داد تاثیر مداخله قدرشناسی بر اساس آیات قرآنی بر امید و شادی دانش‌آموزان در مرحله پس آزمون و پیگیری معنادار بود اما تفاوت معناداری در بین گروهها از نظر رضایت از زندگی دیده نشد. بین گروه تمرین قدرشناسی بصورت هفتگی و گروه کنترل از نظر میزان شادی در پس آزمون تفاوتی مشاهده نشد ولی گروه تمرین روزانه نسبت به دو گروه دیگر، افزایش قابل ملاحظه در میزان شادی را نشان داد. یافته‌ها علاوه بر نشان دادن تاثیر قدرشناسی بر اساس آیات قرآن بر امید و شادی، نقش و اهمیت زمان‌بندی در این تمرینات را به خوبی نشان می‌دهد.