رزومه
QR


مجید صدوقی

مجید صدوقی

دانشیار

دانشکده: دانشکده علوم انسانی

گروه: روان شناسی

مقطع تحصیلی: دکترای تخصصی

رزومه
QR
مجید صدوقی

دانشیار مجید صدوقی

دانشکده: دانشکده علوم انسانی - گروه: روان شناسی مقطع تحصیلی: دکترای تخصصی |

برنامه نیمسال تحصیلی اول 1403

ایام هفته

8 - 10

10 - 12

12-14

14-16

16-18

شنبه

فیزیولوژی عمومی مغز و اعصاب

مراجعه دانشجویی

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

یکشنبه

عصب روانشناسی دکتری

متون تخصصی1

روش تحقیق پیشرفته در روانشناسی 1

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

دوشنبه

مطالعه و پژوهش

روش تحقیق پیشرفته

روش تحقیق پیشرفته در روانشناسی 2

روش تحقیق پیشرفته

مطالعه و پژوهش

سه شنبه

مطالعه و پژوهش

روش تحقیق پیشرفته (واحد عملی)

مراجعه دانشجویی

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

چهارشنبه

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

لطفا با هماهنگی قبلی مراجعه فرمایید
تلفن 03155913750 و ایمیل:
sadoughi@kashanu.ac.ir

نمایش بیشتر

The Relationship between Personality Traits, Perfectionism and Job Burnout: The Case of Iranian High-School Teachers

نویسندگانمجید صدوقی
نشریهInternational Journal of Academic Research in Progressive Education and Development
شماره صفحات1
شماره مجلد6
نوع مقالهFull Paper
تاریخ انتشار2017-01-11
رتبه نشریهعلمی - پژوهشی
نوع نشریهالکترونیکی
کشور محل چاپایران

چکیده مقاله

The present study aimed to investigate the relationship between personality traits and job burnout among high school teachers. To this end, 205 high school teachers were randomly selected through multi-stage sampling in Kashan, Iran. The data collection instruments included NEO Five-Factor Inventory–Form S (NEO-FFI-S), Maslach Burnout Inventory (MBI), and Hill Perfectionism Questionnaire. Pearson Correlation and Stepwise Multiple Regression were run in SPSS-22 to analyze the data. The results indicated that job burnout has a direct relationship with neuroticism and an inverse relationship with extroversion, agreeableness, openness, and conscientiousness. In addition, there is a statistically significant relationship between negative perfectionism and job burnout. Also, neuroticism, as the best predictor, as well as conscientiousness, negative perfectionism, and agreeableness could explain 27% of job burnout variance among teachers. Therefore, these traits could predict job burnout and, in turn, be good indices for job satisfaction. However, those with higher negative perfectionism are prone to experience more job burnout because of self-skepticism and self-criticism. Hence, more attention should be paid to the roles of these traits in teachers’ job burnout.