رزومه
QR


مجید صدوقی

مجید صدوقی

دانشیار

دانشکده: دانشکده علوم انسانی

گروه: روان شناسی

مقطع تحصیلی: دکترای تخصصی

رزومه
QR
مجید صدوقی

دانشیار مجید صدوقی

دانشکده: دانشکده علوم انسانی - گروه: روان شناسی مقطع تحصیلی: دکترای تخصصی |

برنامه نیمسال تحصیلی اول 1403

ایام هفته

8 - 10

10 - 12

12-14

14-16

16-18

شنبه

فیزیولوژی عمومی مغز و اعصاب

مراجعه دانشجویی

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

یکشنبه

عصب روانشناسی دکتری

متون تخصصی1

روش تحقیق پیشرفته در روانشناسی 1

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

دوشنبه

مطالعه و پژوهش

روش تحقیق پیشرفته

روش تحقیق پیشرفته در روانشناسی 2

روش تحقیق پیشرفته

مطالعه و پژوهش

سه شنبه

مطالعه و پژوهش

روش تحقیق پیشرفته (واحد عملی)

مراجعه دانشجویی

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

چهارشنبه

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

لطفا با هماهنگی قبلی مراجعه فرمایید
تلفن 03155913750 و ایمیل:
sadoughi@kashanu.ac.ir

نمایش بیشتر

How do growth mindsets contribute to academic engagement in L2 classes? The mediating and moderating roles of the L2 motivational self system

نویسندگانمجید صدوقی,سید یحیی حجازی,Nigel Mantou Lou
نشریهSocial Psychology of Education
ضریب تاثیر (IF)ثبت نشده
نوع مقالهFull Paper
تاریخ انتشار2022-12-15
رتبه نشریهعلمی - پژوهشی
نوع نشریهالکترونیکی
کشور محل چاپایران
نمایه نشریهJCR

چکیده مقاله

Language mindsets and second language motivational self system (L2MSS) are two important motivational frameworks in understanding second language (L2) engagement. We argue that whether and how mindsets predict academic engagement can be explained by L2MSS components (ideal L2 self, ought-to L2 self, and learning experience). Using a multi-stage cluster sampling method, we collected survey data from 384 English-as-a-Foreign-Language (EFL) learners in Iran. Results of structural equation modelling showed that growth mindsets predicted academic engagement via ideal L2 self, but not via ought-to L2 self. Moreover, the association between mindsets and academic engagement was moderated by learning experience. Mindsets positively predicted engagement only for learners who had more favourable learning experiences. We discussed theoretical implications for integrating L2MSS and mindsets theories to better understand learners’ engagement, and highlighted that promoting growth mindsets should be combined with positive learning experiences.