رزومه
QR


مجید صدوقی

مجید صدوقی

دانشیار

دانشکده: دانشکده علوم انسانی

گروه: روان شناسی

مقطع تحصیلی: دکترای تخصصی

رزومه
QR
مجید صدوقی

دانشیار مجید صدوقی

دانشکده: دانشکده علوم انسانی - گروه: روان شناسی مقطع تحصیلی: دکترای تخصصی |

برنامه نیمسال تحصیلی اول 1403

ایام هفته

8 - 10

10 - 12

12-14

14-16

16-18

شنبه

فیزیولوژی عمومی مغز و اعصاب

مراجعه دانشجویی

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

یکشنبه

عصب روانشناسی دکتری

متون تخصصی1

روش تحقیق پیشرفته در روانشناسی 1

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

دوشنبه

مطالعه و پژوهش

روش تحقیق پیشرفته

روش تحقیق پیشرفته در روانشناسی 2

روش تحقیق پیشرفته

مطالعه و پژوهش

سه شنبه

مطالعه و پژوهش

روش تحقیق پیشرفته (واحد عملی)

مراجعه دانشجویی

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

چهارشنبه

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

لطفا با هماهنگی قبلی مراجعه فرمایید
تلفن 03155913750 و ایمیل:
sadoughi@kashanu.ac.ir

نمایش بیشتر

Protecting language teachers from burnout: The roles of teaching mindset, teaching grit, and emotion regulation

نویسندگانمجید صدوقی,سید یحیی حجازی,غلامحسن خواجوی
نشریهLanguage Teaching Research
ضریب تاثیر (IF)ثبت نشده
نوع مقالهFull Paper
تاریخ انتشار1403/01/10
رتبه نشریهعلمی - پژوهشی
نوع نشریهالکترونیکی
کشور محل چاپایران
نمایه نشریهSCOPUS ,JCR

چکیده مقاله

Considering the demanding and stressful nature of the teaching profession in general and foreign language teaching in particular, teachers of English as a foreign language (EFL) are prone to experience burnout, which may result in adverse consequences for not only teachers but also their students. Therefore, it is important to understand what factors can prevent EFL teachers from burnout. The present study investigated the roles of three individual difference factors, namely, growth teaching mindset, teaching grit, and emotion regulation in EFL teachers’ burnout. The data were collected from 218 EFL teachers through convenience sampling. The results of regression analysis and relative weight analysis indicated that growth teaching mindset and teaching grit negatively predicted burnout. In addition, while reappraisal emotion regulation strategies were negative predictors of teachers’ burnout, suppression strategies were positive predictors of burnout. Implications regarding how to protect teachers against burnout are presented based on the findings of the study.