رزومه
QR


مجید صدوقی

مجید صدوقی

دانشیار

دانشکده: دانشکده علوم انسانی

گروه: روان شناسی

مقطع تحصیلی: دکترای تخصصی

رزومه
QR
مجید صدوقی

دانشیار مجید صدوقی

دانشکده: دانشکده علوم انسانی - گروه: روان شناسی مقطع تحصیلی: دکترای تخصصی |

برنامه نیمسال تحصیلی اول 1403

ایام هفته

8 - 10

10 - 12

12-14

14-16

16-18

شنبه

فیزیولوژی عمومی مغز و اعصاب

مراجعه دانشجویی

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

یکشنبه

عصب روانشناسی دکتری

متون تخصصی1

روش تحقیق پیشرفته در روانشناسی 1

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

دوشنبه

مطالعه و پژوهش

روش تحقیق پیشرفته

روش تحقیق پیشرفته در روانشناسی 2

روش تحقیق پیشرفته

مطالعه و پژوهش

سه شنبه

مطالعه و پژوهش

روش تحقیق پیشرفته (واحد عملی)

مراجعه دانشجویی

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

چهارشنبه

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

مطالعه و پژوهش

لطفا با هماهنگی قبلی مراجعه فرمایید
تلفن 03155913750 و ایمیل:
sadoughi@kashanu.ac.ir

نمایش بیشتر

تبیین بهزیستی روانشناختی براساس مولفه های روانشناسی مثبت

نویسندگانمجید صدوقی-فاطمه میرزایی علی ابادی
تاریخ انتشار0-0-01
رتبه نشریهعلمی - ترویجی
نوع نشریهالکترونیکی
نمایه نشریهISC ,SID

چکیده مقاله

هدف از پژوهش حاضر شناسایی عوامل مرتبط با بهزیستی روانشناختی دانش آموزان می باشد. بدین منظور از بین دانش آموزان دوره متوسطه دوم شهرستان آران وبیدگل در سال تحصیلی 95-1394 تعداد 320دانش آموز(106پسر و 214دختر) به صورت نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند و به پرسشنامه های بهزیستی روانشناختی ریف(2001)، خودکارآمدی شرر(1982)، خوش بینی شییر و کارور (1994)، تاب آوری کونور و دیویدسون ( ۲۰۰۳)، هدفمندی در زندگی اسچیر و همکارانش (2006)، شکوفایی روانشناختی داینر و همکارش (2008)، امیدواری نوجوانان پاملا هیندز (1985) پاسخ دادند. داده ها با روش رگرسیون گام به گام مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج نشان داد که بین خودکارآمدی، خوش بینی، امید، هدفمندی در زندگی، تاب آوری و شکوفایی روانشناختی با بهزیستی روانشناختی رابطه مثبت معناداری دارند و متغیرهای امید، خودکارآمدی، هدفمندی در زندگی و شکوفایی به طور مستقیم می توانند بهزیستی روانشناختی دانش آموزان را پیش بینی کنند.