نقش رسانه در گذران اوقات فراغت

نویسندگانمحسن شاطریان,شایسته معیری
همایشاولین کنفرانس ملی دانش و فناوری روانشناسی، علوم تربیتی و جامعه شناسی ایران
تاریخ برگزاری همایش۲۰۱۷-۱-۲۴
محل برگزاری همایشتهران
نوع ارائهسخنرانی
سطح همایشملی

چکیده مقاله

امروزه برخی عصر جدید را عصر ارتباطات می دانند و غالبا سخن از وسایل ارتباط جمعی زیاد به میان آورده می شود. در جامعه امروزی همه افراد از رسانه های گروهی تاثیر می پذیرند و در واقع یک سوم اوقات بیداری ما در مصاحبت با این رسانه ها سپری می شود. با وجود گسترش چشمگیر رسانهها از جمله اینترنت به نظر میرسد همچنان تلویزیون سهم عمدهای در پرکردن اوقات فراغت جوانان دارد . این مقاله در پی آن است که ضمن بررسی پیدایش تکامل و کارکردهای سینما و تلویزیون، به بررسی نقش وسایل ارتباط جمعی در اوقات فراغت و نقش همزمان آن در تغییرات فرهنگ یک جامعه بپردازد