تبیین اهمالکاری تحصیلی براساس صفات شخصیت

نویسندگانمحمد رضا تمنائی فر,المیرا قاسمی
همایشسومین کنفرانس بین المللی روانشناسی، علوم تربیتی و سبک زندگی
تاریخ برگزاری همایش۲۰۱۶-۸-۱۶
محل برگزاری همایشمشهد
نوع ارائهسخنرانی
سطح همایشبین المللی

چکیده مقاله

این پژوهش با هدف بررسی نقشپنج عامل شخصیت در پیش بینی اهمالکاری تحصیلی انجام شد. 440 دانش آموز پسر و دختر با نمونه گیری خوشه ای انتخاب و پرسشنامه نیو و اهمالکاری تحصیلی را تکمیل کردند. نتایج نشان داد که صفات شخصیت می توانند اهمالکاری تحصیلی را پیش بینی کنند.