| نویسندگان | محمد رضا تمنائی فر-مژگان بشری-سمیه دشتبان زاده |
| تاریخ انتشار | 1970-1-01 |
| رتبه نشریه | علمی - پژوهشی |
| نمایه نشریه | ISC |
چکیده مقاله
پیشرفت تحصیلی در گرو عوامل ب یشماری است که م یتوان آنها را در دو مقوله کلی، عوامل
تفاوتهای » . بررسی نمود « دانشگاه و نظام آموزشی » و عوامل مربوط به « تفاوتهای فردی » مربوط به
به ویژگیهای شخصیتی از جمله انگیزش و سبک اسناد اشاره دارد. این مطالعه با هدف بررسی « فردی
رابطه بین سبک اسناد ، انگیزش پیشرفت با پیشرفت تحصیلی دانشجویان انجام گرفته است. نمونه
پژوهش شامل 400 دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی شهر قم بود که از طریق روش نمونه گیری
پرسشنامه ، (ASQ) تصادفی ساده انتخاب شدند. برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه سبک اسناد
انگیزش پیشرفت هرمند و از معدل کل دانشجویان برای سنجش معیار پیشرفت تحصیلی استفاده
شده است. برای تحلیل داد ههای پژوهش از شاخ صهای آمار توصیفی و استنباطی استفاده شد. نتایج
تحلیل داده ها نشان داد که بین سبک اسناد و مؤلف ههای آن با پیشرفت تحصیلی و انگیزش پیشرفت
همبستگی معنی دار وجود ندارد. اما بین انگیزش پیشرفت و پیشرفت تحصیلی همبستگی معنی داری
وجود دارد. همچنین یافته ها نشان داد که بین پسران و دختران از نظر سبک اسناد تفاوت معنی داری
وجود دارد اما بین پسران و دختران از نظر انگیزش پیشرفت تفاوت معنی داری وجود ندارد.