نویسندگان | سیداحمد مدنی بروجنی-حمید رحیمی سمیرمی-سپیده یعقوبی |
---|---|
تاریخ انتشار | ۲۰۱۶-۵-۰۱ |
نمایه نشریه | ISC ,SID |
چکیده مقاله
یکی از راهبردهای اصلی نظامهای آموزشی در جهت بهبود کیفیت تدریس، افزایش مهارتهای اقدام پژوهی آموزشگران بوده است. هدف تحقیق حاضر بررسی وضعیت مهارتهای اقدام پژوهی استادان رشته های مهندسی بود. یافته ها نشان داد میانگین نمرة مهارت های تشخیص موضوع استادان و نگرش به اقدام پژوهی بالاتر از نمره ملاک است، مهارت گردآوری اطلاعات استادان در حد متوسط و مهارت اقدامات عملی استادان در رابطه با مشکلات آموزشی پایین تر از حد متوسط است.