برنامه درسی

لیست برنامه های درسی

عنوان مدیریت منابع انسانی
مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد
زمان برگزاری یکشنبه از ساعت 14 تا 15.5
عنوان مبانی آموزش و بهسازی کارکنان
مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد
زمان برگزاری شنبه از ساعت 16 تا 17.5
عنوان نظارت و توسعه حرفه‌ای
مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد
زمان برگزاری دوشنبه از ساعت 18 تا 19.5
عنوان پروژه (علوم تربیتی)
مقطع تحصیلی کارشناسی
زمان برگزاری سه شنبه از ساعت 15 تا 16.5
عنوان نظارت و توسعه حرفه‌ای
مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد
زمان برگزاری دوشنبه از ساعت 16 تا 17.5
عنوان سمینار در مسائل برنامه درسی
مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد
زمان برگزاری یکشنبه از ساعت 16 تا 17.5
عنوان متون تخصصی علوم تربیتی
مقطع تحصیلی کارشناسی
زمان برگزاری شنبه از ساعت 14 تا 15.5
عنوان مکتب‌های فلسفی و نظریه‌های تربیتی
مقطع تحصیلی کارشناسی
زمان برگزاری شنبه از ساعت 8 تا 9.5
عنوان مبانی روان‌شناختی و اجتماعی در برنامه درسی
مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد
زمان برگزاری یکشنبه از ساعت 18 تا 19.5
عنوان متون تخصصی
مقطع تحصیلی کارشناسی
زمان برگزاری دوشنبه از ساعت 8 تا 9.5
عنوان نظارت و راهنمایی آموزشی
مقطع تحصیلی کارشناسی
زمان برگزاری سه شنبه از ساعت 8 تا 9.5
عنوان مبانی آموزش و بهسازی کارکنان
مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد
زمان برگزاری سه شنبه از ساعت 8 تا 9.5
عنوان نظارت و توسعه حرفه‌ای
مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد
زمان برگزاری چهار شنبه از ساعت 12 تا 13.5
عنوان مبانی آموزش و بهسازی کارکنان
مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد
زمان برگزاری سه شنبه از ساعت 12 تا 13.5
عنوان ارزش‌یابی آموزشی
مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد
زمان برگزاری دوشنبه از ساعت 10 تا 11.5
عنوان ارزش‌یابی آموزشی
مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد
زمان برگزاری دوشنبه از ساعت 8 تا 9.5
عنوان ارزش‌یابی آموزشی
مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد
زمان برگزاری یکشنبه از ساعت 12 تا 13.5
عنوان مبانی آموزش و بهسازی کارکنان
مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد
زمان برگزاری یکشنبه از ساعت 8 تا 9.5
عنوان نظارت و توسعه حرفه‌ای
مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد
زمان برگزاری سه شنبه از ساعت 14 تا 15.5
عنوان مبانی آموزش و بهسازی کارکنان
مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد
زمان برگزاری دوشنبه از ساعت 12 تا 13.5
عنوان تاریخ مطالعات برنامه درسی
مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد
زمان برگزاری شنبه از ساعت 16 تا 17.5
عنوان اصول وروش‌های ارزش‌یابی برنامه درسی
مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد
زمان برگزاری شنبه از ساعت 14 تا 15.5
عنوان کاربرد رایانه در تعلیم وتربیت
مقطع تحصیلی کارشناسی
زمان برگزاری شنبه از ساعت 12 تا 13.5
عنوان تاریخ مطالعات برنامه درسی
مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد
زمان برگزاری یکشنبه ساعت 19-17
مکان برگزاری دانشکده علوم انسانی
منابع

منابع اصلی:

فصل سوم از:

Allan C. Ornstein & Francis P. Hunkins 2018 curriculum: Foundations, Principles, and Issues Pearson Education

فصل دوم از:

کالین مارش، جرج ویلیس مبانی نظری و عملی برنامه ریزی درسی انتشارات سمت

عنوان کارورزی
مقطع تحصیلی کارشناسی
زمان برگزاری چهارشنبه
مکان برگزاری ال.ام.اس
توضیحات

یک هفته در میان

عنوان نظارت آموزشی
مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد
زمان برگزاری یکشنبه 17-15.30
مکان برگزاری ال.ام.اس
منابع

نظارت و راهنمایی تعلیماتی : راهنمای مبتنی بر تحقیق برای یادگیری در مدارس [کتاب]/ تالیف آنیتا ولفولک‌هوی،‌ وین کلتر‌هوی ؛ ترجمه نادر سلیمانی، محمود صفری، سیدمرتضی نظری.

طرح درس

افزون بر مطالب منبع اصلی درس، محورهای زیر مورد تاکید است:

ماهیت نظری نظارت آموزشی
وظایف ناظران آموزشی در نظام آموزش و پرورش ایران
سطوح نظارت آموزشی
تفاوت نظارت و ارزشیابی آموزشی
مبانی نظری و تجربی تدریس: کمک به معلمان برای تدریس اثربخش
راهنمایی آموزشی به منزله رهبری گروهی
ابعاد و فرایند ارزشیابی معلمان
عنوان کاربرد رایانه در تعلیم و تربیت
مقطع تحصیلی کارشناسی
زمان برگزاری دو شنبه 15.30-14
مکان برگزاری ال.ام.اس
طرح درس

نرم افزار spss:

1. آشنایی با محیط نرم افزار SPSS
2. یادگیری شیوه انجام تحلیل های توصیفی در محیط نرم افزار SPSS (ترسیم جدول، نمودار، جداول فراوانی، محاسبه میانگین، واریانس، انحراف معیار و غیره).
3. آشنایی با آزمون های مقایسه میانگین ها (آزمون t تک نمونه ای، t مستقل، t زوجی، تحلیل واریانس یک راهه)
4. آشنایی با طریقه محاسبه همبستگی (پیرسون، اسپیرمن).
5. یادگیری شیوه تحلیل پایایی پرسشنامه
6. یادگیری شیوه انجام آزمون های ناپارامتریک
7. یادگیری مفاهیم آماری ضروری جهت فهم برون دادهای نرم افزار SPSS

عنوان اصول و روشهای ارزشیابی برنامه درسی
مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد
زمان برگزاری سه شنبه 15.30-14
مکان برگزاری ال.ام.اس
طرح درس
مروری بر مفهوم برنامه درسی در نظام آموزش و پرورش متمرکز
واکاوی مفهوم ارزشیابی
واکاوی مفهوم ارزشیابی برنامه، شخص، نهاد (موسسه)
ارزشیابی یادگیری ها (مرور مفهوم سنجش و سنجش راستین)
الگوهای ارزشیابی برنامه درسی (اهداف رفتاری، تاییدی، تنویری،خبرگی آموزشی)
اهداف ارزشیابی برنامه درسی
پرسشهای اساسی در ارزشیابی برنامه درسی: چرا ارزشیابی کنیم؟ چه چیزی را ارزشیابی کنیم؟ بر چه مبنایی ارزشیابی کنیم؟
عنوان برنامه هفتگی نیمسال دوم
مقطع تحصیلی کارشناسی
توضیحات