رزومه
QR


عباس زارعی

عباس زارعی

دانشیار

عضو هیئت علمی تمام وقت

دانشکده: دانشکده ادبیات و زبان های خارجی

گروه: زبان و ادبیات انگلیسی

مقطع تحصیلی: دکترای تخصصی

رزومه
QR
عباس زارعی

دانشیار عباس زارعی

عضو هیئت علمی تمام وقت
دانشکده: دانشکده ادبیات و زبان های خارجی - گروه: زبان و ادبیات انگلیسی مقطع تحصیلی: دکترای تخصصی |

Abbas Zare-ee  is a full-time associate professor in Teaching English as a Foreign Language (TEFL) at the University of Kashan, Iran. He completed his Ph.D. in Iran with research attatchemts/visits at the University of Reading, University of Malaya, and the University of Sheffield and holds BA, MA, Ph.D., Post Doc, and International certificates in TEFL).  His research interests are issues in TEFL/SLA, L2 writing and Teaching English language skills.. He supervises MA students of TEFL and teaches TEFL-related courses: 

 

برنامه مهر 1404

        ساعت

ایام هفته

۸-۱۰

۱۰-۱۲

۱۴-۱۶

۱۶-۱۸

۱۸-۲۰

شنبه

------------

حضور و راهنمایی

اصول و روش ارشد

تهیه و تدوین م ارشد

مطالعه

یکشنبه

مطالعه

روش تحقیق ارشد

کلاس

حضور و راهنمایی

مطالعه

دوشنبه

اصول و روش آموزش

حضور و راهنمایی

حضور و راهنمایی و جلسات

مطالعه

مطالعه

سه شنبه

مطالعه

اصول و روش آموزش

حضور و راهنمایی

مطالعه

مطالعه

چهارشنبه

مطالعه

حضور و راهنمایی با هماهنگی

مطالعه

------

---------

 

Current Teaching Schedule

        ساعت

ایام هفته

۸-۱۰

۱۰-۱۲

۱۴-۱۶

۱۶-۱۸

۱۸-۲۰

Sat

------------

Office Hour

Teaching (MA)

Syll Design(MA)

مطالعه

Sun

مطالعه

Intro to Research

Language Skills Office Hour

مطالعه

Mon

TEFL Methodology

Office Hour Office Hour Office

مطالعه

Tues

مطالعه TEFL Methodology Office Hour

مطالعه

مطالعه

Wedn

مطالعه Office Hour

مطالعه

------

---------

 

My affiliation

University of Kashan, Kashan, Iran

نمایش بیشتر

زبان نو شتار علمی سند گویای هویت: شواهدی مبتنی بر فرایىد ارزیابی مقالات علمی

نویسندگانعباس زارعی تجره,تهمینه خلیلی
همایشهمایش ملی زبان و هویت
تاریخ برگزاری همایش2017-1-12
محل برگزاری همایششیراز
نوع ارائهسخنرانی
سطح همایشملی

چکیده مقاله

چکیده با کم رنگ شدن شاخص های سنتی هویت مانند نژاد، رنگ پوست، موقعیت جغرافیایی، جنسیت، ملیت و قومیت در دنیای امروز نقش زبان به عنوان یک سند مهم هویتی بسیار بارز و برجسته شده است و کارکردهای هویت ساز زبان توجه بسیاری از متخصصان علوم زبان شناسی،‌جامعه شناسی، زبان شناسی اجتماعی و جامعه شناسی زبان را به خود معطوف کرده است. متأسفانه کارکردهای هویتی زبان فارسی به اندازه کافی مورد توجه محققان قرار نگرفته است و سؤالات پژوهشی بسیاری در این زمینه بی پاسخ مانده است. هدف از انجام این تحقیق، بررسی بازسازی هویت نویسندگان مقالات علمی توسط داورهایی است که آثار آنان را بی نام و نشان می خوانند تا از این رهگذر شمه ای از کارکرد هویتی زبان کشف شود. 5 نوسنده مقالات علمی و 10 داور مقالات علمی و پژوهشی جهت ارائه داده های مورد نیاز این تحقیق همکاری کردند. داده های لازم از طریق اسناد ارزیابی، مصاحبه و پرسشنامه جمع آوری شد و با روشهای کیفی و کمی مانند تحلیل محتوا، کد گذاری و آمارتوصیفی موردتحلیل قرار گرفت. نتایج حاصل نشان داد که : الف) خوانندگان خبره نوشتار علمی تصویری هویتی از افرادی که آثارشان را می خوانند در ذهن خود می پرورانند. ب) برخی از عناصر متون نوشتار مانند شبکه ارتباطی انعکاس یافته توسط نویسنده متن به تشکیل تصویر هویتی از نویسنده متن کمک می کنند و ج) کار کرد برخی از عناصر هویت ساز زبان در ارزیابی مقالات علمی از برخی دیگر کم رنگ تر است. بر اساس نتایج تحقیق، بر لزوم کند و کاو بیشتر بر روی کارکردهای هویتی زبان فارسی به طور عام و زبان فارسی علمی به طور خاص تأکید شده است.