نویسندگان | عباس زارعی تجره |
---|---|
همایش | پنجمین همایش ملی دانش موضوعی تربیتی در آموزش زبان انگلیسی |
تاریخ برگزاری همایش | ۲۰۲۴-۰۲-۱۹ - ۲۰۲۴-۰۲-۱۹ |
محل برگزاری همایش | 1 - اراک |
ارائه به نام دانشگاه | دانشگاه فرهنگیان |
نوع ارائه | سخنرانی |
سطح همایش | ملی |
چکیده مقاله
هدف مقاله حاضربررسی و معرفی اجزای رفتاری، نگرشی، و عقلانی در توسعه حرفه¬ای معلمان زبان انگلیسی(Evans, 2014 در دنیای امروزی است. مؤلفه رفتاری حرفهای معلمان به انجام عملیات فیزیکی در محل کار مربوط میشود و شامل رویه کاری، شایستگیها، فرآیندهای کاری، خروجی کار، بهره وری و موفقیت است. مؤلفه نگرشی این حرفه به ابعاد ادراکی، ارزشی و انگیزشی حرفه¬ای گری، به ادراکات، باورها و دیدگاهها، به ارزشهای انسانی و انگیزه افراد،و به رضایت شغلی روحیه مربوط است. و در آخر، مؤلفه عقلانی حرفه معلمی به دانش و علم شخص مربوط می شود و شامل ابعادی مانند معرفت، عقل، قدرت تحلیل، بنیه و درجه علمی، و استدلال است که نشان میدهد شخص چه می داند و چه می فهمد.
کلید واژه ها: توسعه حرفه¬ای، معلمان زبان انگلیسی، رضایت شغلی ، تربیت معلم