رزومه
QR


عباس زارعی

عباس زارعی

دانشیار

عضو هیئت علمی تمام وقت

دانشکده: دانشکده ادبیات و زبان های خارجی

گروه: زبان و ادبیات انگلیسی

مقطع تحصیلی: دکترای تخصصی

رزومه
QR
عباس زارعی

دانشیار عباس زارعی

عضو هیئت علمی تمام وقت
دانشکده: دانشکده ادبیات و زبان های خارجی - گروه: زبان و ادبیات انگلیسی مقطع تحصیلی: دکترای تخصصی |

Abbas Zare-ee  is a full-time associate professor in Teaching English as a Foreign Language (TEFL) at the University of Kashan, Iran. He completed his Ph.D. in Iran with research attatchemts/visits at the University of Reading, University of Malaya, and the University of Sheffield and holds BA, MA, Ph.D., Post Doc, and International certificates in TEFL).  His research interests are issues in TEFL/SLA, L2 writing and Teaching English language skills.. He supervises MA students of TEFL and teaches TEFL-related courses: 

 

برنامه مهر 1404

        ساعت

ایام هفته

۸-۱۰

۱۰-۱۲

۱۴-۱۶

۱۶-۱۸

۱۸-۲۰

شنبه

------------

حضور و راهنمایی

اصول و روش ارشد

تهیه و تدوین م ارشد

مطالعه

یکشنبه

مطالعه

روش تحقیق ارشد

کلاس

حضور و راهنمایی

مطالعه

دوشنبه

اصول و روش آموزش

حضور و راهنمایی

حضور و راهنمایی و جلسات

مطالعه

مطالعه

سه شنبه

مطالعه

اصول و روش آموزش

حضور و راهنمایی

مطالعه

مطالعه

چهارشنبه

مطالعه

حضور و راهنمایی با هماهنگی

مطالعه

------

---------

 

Current Teaching Schedule

        ساعت

ایام هفته

۸-۱۰

۱۰-۱۲

۱۴-۱۶

۱۶-۱۸

۱۸-۲۰

Sat

------------

Office Hour

Teaching (MA)

Syll Design(MA)

مطالعه

Sun

مطالعه

Intro to Research

Language Skills Office Hour

مطالعه

Mon

TEFL Methodology

Office Hour Office Hour Office

مطالعه

Tues

مطالعه TEFL Methodology Office Hour

مطالعه

مطالعه

Wedn

مطالعه Office Hour

مطالعه

------

---------

 

My affiliation

University of Kashan, Kashan, Iran

نمایش بیشتر

Does English Proficiency Level Predict Writing Speed, Length, and Quality

نویسندگانعباس زارعی تجره
نشریهArab World English Journal
شماره صفحات128
شماره مجلد2
نوع مقالهFull Paper
تاریخ انتشار2011-08-18
رتبه نشریهعلمی - پژوهشی
نوع نشریهالکترونیکی
کشور محل چاپایران
نمایه نشریهJCR

چکیده مقاله

The investigation of the role of L2 (second language) proficiency in L2 writing ability continues to be revealing for the better understanding of the nature of L2 writing. This kind of study is also much needed in EFL (English as a Foreign Language) settings like Iran for the better specification of the actual role of EFL writing instructors. The present article addresses the relationship between EFL proficiency and some qualitative and quantitative aspects of EFL writing performance. One hundred and forty college EFL learners, majoring in English as a foreign language in Iran, performed a letter-writing task. The quantitative and qualitative aspects of their writing performance were then quantified and studied in relation to their EFL proficiency. Correlation coefficients and analyses of variance showed the following: 1) Participants with higher EFL proficiency scores produced texts of significantly better quality (R=0.42, P>.01); 2) Text length, measured by the total number of words per text, was very weakly correlated with EFL proficiency scores (R=0.2, P>.05); 3) The correlation between the fluency or speed of writing measured by mean number of words written per minute on the one hand and EFL proficiency scores on the other hand was not found to be significant.