Investigating critical thinking skills in Arabic textbooks exercises of junior high schools based on Lipman's Theory مستوى توافر مهارات التفکیر النقد ی فی تدریبات کتب العرب یة للمرحلة الثانویة الأولی فی ضوء نظر یة لیبمان

نویسندگانفاطمه ایراندوست,مریم جلائی پیکانی,عباس زارعی تجره
نشریهدراسات فی اللغة العربیة و آدابها Studies on Arabic Language and Literature
شماره صفحات1
شماره مجلد14
ضریب تاثیر (IF)ثبت نشده
نوع مقالهFull Paper
تاریخ انتشار2023-09-30
رتبه نشریهعلمی - پژوهشی
نوع نشریهالکترونیکی
کشور محل چاپایران
نمایه نشریهISC

چکیده مقاله

Based on the research data in all three educational levels, the three components of interpreting, analyzing and assessing evidence and statements have the highest frequency and the three components of being explicit, judging and reasoning have the lowest frequency

tags: Critical thinking, Lipman's Theory, content analysis, Arabic textbooks, junior high school, linguistic exercises