رزومه
QR


عباس زارعی

عباس زارعی

دانشیار

عضو هیئت علمی تمام وقت

دانشکده: دانشکده ادبیات و زبان های خارجی

گروه: زبان و ادبیات انگلیسی

مقطع تحصیلی: دکترای تخصصی

رزومه
QR
عباس زارعی

دانشیار عباس زارعی

عضو هیئت علمی تمام وقت
دانشکده: دانشکده ادبیات و زبان های خارجی - گروه: زبان و ادبیات انگلیسی مقطع تحصیلی: دکترای تخصصی |

Abbas Zare-ee  is a full-time associate professor in Teaching English as a Foreign Language (TEFL) at the University of Kashan, Iran. He completed his Ph.D. in Iran with research attatchemts/visits at the University of Reading, University of Malaya, and the University of Sheffield and holds BA, MA, Ph.D., Post Doc, and International certificates in TEFL).  His research interests are issues in TEFL/SLA, L2 writing and Teaching English language skills.. He supervises MA students of TEFL and teaches TEFL-related courses: 

 

برنامه مهر 1404

        ساعت

ایام هفته

۸-۱۰

۱۰-۱۲

۱۴-۱۶

۱۶-۱۸

۱۸-۲۰

شنبه

------------

حضور و راهنمایی

اصول و روش ارشد

تهیه و تدوین م ارشد

مطالعه

یکشنبه

مطالعه

روش تحقیق ارشد

کلاس

حضور و راهنمایی

مطالعه

دوشنبه

اصول و روش آموزش

حضور و راهنمایی

حضور و راهنمایی و جلسات

مطالعه

مطالعه

سه شنبه

مطالعه

اصول و روش آموزش

حضور و راهنمایی

مطالعه

مطالعه

چهارشنبه

مطالعه

حضور و راهنمایی با هماهنگی

مطالعه

------

---------

 

Current Teaching Schedule

        ساعت

ایام هفته

۸-۱۰

۱۰-۱۲

۱۴-۱۶

۱۶-۱۸

۱۸-۲۰

Sat

------------

Office Hour

Teaching (MA)

Syll Design(MA)

مطالعه

Sun

مطالعه

Intro to Research

Language Skills Office Hour

مطالعه

Mon

TEFL Methodology

Office Hour Office Hour Office

مطالعه

Tues

مطالعه TEFL Methodology Office Hour

مطالعه

مطالعه

Wedn

مطالعه Office Hour

مطالعه

------

---------

 

My affiliation

University of Kashan, Kashan, Iran

نمایش بیشتر

بررسی برخی شباهت های فرازبانی از دیدگاه ابن خلدون و چامسکی

نویسندگانروح اله صیادی نژاد-عباس زارعی تجره-طیبه باغ چائی
تاریخ انتشار2015-9-01
رتبه نشریهعلمی - پژوهشی
نمایه نشریهISC

چکیده مقاله

زبان بشر پدیده‌ای است چندان پیچیده که بررسی ماهیت واقعی آن مورد مطالعه متفکران در قرون مختلف بوده است. از جمله این متفکران «عبد الرحمن بن خلدون» دانشمند توانمند مسلمان است که در «مقدمه» مشهورش در قالب تفکرات جامعه شناختی خویش، نظریه¬ای تحت عنوان «ملکه زبانی» را مطرح می-نماید. وی بر این باور است که کودک از یک توانایی فطری برای فراگیری زبان برخوردار است، او این توانایی را کیفیت‌هایی تدریجی می¬داند که یکباره به وجود نمی‌آید. از سوی دیگر «نوام چامسکی» زبان¬شناس معاصر آمریکایی، در پی ابن خلدون به نظریه¬پردازی پیرامون توانش زبانی پرداخته است. او نیز این قابلیت را بخشی ذاتی از ذهن انسان برشمرده و برای ذهن بشر مجموعه‌ای از اصول و پارامترهای دستور زبانی را قائل می‌شود. نتایج حاصل از این پژوهش تطبیقی، علاوه بر تبیین تفاوت‌ها و شباهت‌ها بیانگر این مطلب است که اندیشه توانش زبانی برای اولین بار قرن‌ها پیش توسط ابن خلدون مطرح شده و باید او را بنیان-گذار این نظریه دانست. بشر پدیده ای است چندان پیچیده کـه بررسـی ماهیـت واقعـی آن مـورد مطالع ۀ متفکران در قرون مختلف بوده است . از جمل ۀ این متفکران ، عبـدالرحمن بن خلدون ، دانشمند توانمند مسلمان ، است که در » مقدم ۀ « مشهورش ، در قالـب تفکرات جامعه شناختی خـویش، نظریـه ای بـا عنوان » ملکـ ۀ زبـانی « را مطـرح می نماید . وی بر این باور است که کودک از توانایی فطری برای فراگیری زبـان برخوردار است و این توانایی را کیفیت هـایی تـدریجی مـی دانـد کـه یکبـاره پدید نمی آید . از سوی دیگر ، نوام چامسکی ، زبان شـناس معاصـر ا مریکـایی، در پی ابن خلدون به نظریه پردازی پیرامون توانش زبانی پرداخته است . او نیز ایـن قابلیت را بخشی ذاتی از ذهن انسان برشمرده و برای ذهن بشـر مجموعـه ای از اصول و شاخص های دستور زبانی را قائـل مـی شـود . نتـایج حاصـل از ایـن پژوهش تطبیقی، علاوه بر تبیین تفاوت ها و شباهت ها ، بیانگر این مطلـب اسـت که اندیش ۀ توانش زبانی را نخستین بار قرن ها پیش ابن خلدون مطـرح کـرده و باید او را بنیان گذار این نظریه دانست