رزومه
QR


عباس زارعی

عباس زارعی

دانشیار

عضو هیئت علمی تمام وقت

دانشکده: دانشکده ادبیات و زبان های خارجی

گروه: زبان و ادبیات انگلیسی

مقطع تحصیلی: دکترای تخصصی

رزومه
QR
عباس زارعی

دانشیار عباس زارعی

عضو هیئت علمی تمام وقت
دانشکده: دانشکده ادبیات و زبان های خارجی - گروه: زبان و ادبیات انگلیسی مقطع تحصیلی: دکترای تخصصی |

Abbas Zare-ee  is a full-time associate professor in Teaching English as a Foreign Language (TEFL) at the University of Kashan, Iran. He completed his Ph.D. in Iran with research attatchemts/visits at the University of Reading, University of Malaya, and the University of Sheffield and holds BA, MA, Ph.D., Post Doc, and International certificates in TEFL).  His research interests are issues in TEFL/SLA, L2 writing and Teaching English language skills.. He supervises MA students of TEFL and teaches TEFL-related courses: 

 

برنامه مهر 1404

        ساعت

ایام هفته

۸-۱۰

۱۰-۱۲

۱۴-۱۶

۱۶-۱۸

۱۸-۲۰

شنبه

------------

حضور و راهنمایی

اصول و روش ارشد

تهیه و تدوین م ارشد

مطالعه

یکشنبه

مطالعه

روش تحقیق ارشد

کلاس

حضور و راهنمایی

مطالعه

دوشنبه

اصول و روش آموزش

حضور و راهنمایی

حضور و راهنمایی و جلسات

مطالعه

مطالعه

سه شنبه

مطالعه

اصول و روش آموزش

حضور و راهنمایی

مطالعه

مطالعه

چهارشنبه

مطالعه

حضور و راهنمایی با هماهنگی

مطالعه

------

---------

 

Current Teaching Schedule

        ساعت

ایام هفته

۸-۱۰

۱۰-۱۲

۱۴-۱۶

۱۶-۱۸

۱۸-۲۰

Sat

------------

Office Hour

Teaching (MA)

Syll Design(MA)

مطالعه

Sun

مطالعه

Intro to Research

Language Skills Office Hour

مطالعه

Mon

TEFL Methodology

Office Hour Office Hour Office

مطالعه

Tues

مطالعه TEFL Methodology Office Hour

مطالعه

مطالعه

Wedn

مطالعه Office Hour

مطالعه

------

---------

 

My affiliation

University of Kashan, Kashan, Iran

نمایش بیشتر

مقایسه تأثیر بازخورد اصلاحی مستقیم و غیرمستقیم بر کنش نوشتاری دانشجویان کارشناسی زبان عربی

نویسندگانعباس زارعی تجره-مریم جلائی پیکانی-لیلا خوبیان بادی
تاریخ انتشار0-0-01
رتبه نشریهعلمی - پژوهشی
نوع نشریهچاپی
نمایه نشریهISC

چکیده مقاله

در این پژوهش تأثیر دو نوع بازخورد اصلاحی مستقیم و غیرمستقیم بر کنش نوشتاری فراگیران زبان عربی بررسی شد. هدف اصلی مشخص کردن اثر ارائه بازخورد مستقیم و غیرمستقیم مدرس بر بهبود کنش نگارش دانشجویان کارشناسی مورد مطالعه و بررسی تفاوت احتمالی بین اثر انواع بازخورد بر کیفیت نگارش بود. در این راستا، 27 دانشجوی سال دوم دوره کارشناسی زبان عربی دانشگاه کاشان بر اساس اصول نمونه گیری آسان انتخاب شده و در دو گروه مجزا (گروه دریافت کننده بازخورد مستقیم شامل 14 دانشجو و گروه دریافت کننده بازخورد غیرمستقیم شامل 13 دانشجو) در طول یک نیمسال کامل(16 هفته) مورد بررسی قرار گرفتند. در ابتدای نیمسال، سطح کنش نوشتاری از طریق پیش آزمون محقق ساخته سنجیده شد. سپس در هفته های نیمسال تحصیلی، اعضای یک گروه نسبت به نوشتار خود بازخورد مستقیم و اعضای گروه دیگر بازخورد غیر مستقیم دریافت کردند. میزان ارتقای نمرات از پیش آزمون تا پس آزمون به عنوان شاخص بهبود کیفیت نگارشی با استفاده از نرم افزار SPSS در هر گروه مورد تجزیه و تحلیل آماری قرارگرفت؛ نتایج حاصل از آزمونT مقایسه گروههای مستقل و مقایسه میانگین های پیش آزمون و پس آزمون هر گروه نشان داد که 1) در اثر هر دو نوع بازخورد اصلاحی تفاوت معنی داری در میانگین نمرات نگارش در پیش آزمون و پس آزمون ایجاد شد و 2) بازخورد مستقیم با تفاوت معناداری نسبت به بازخورد غیرمستقیم در بهبود نگارش دانشجویان مورد مطالعه مؤثرتر بود.